Natálie Kočendová je česká modelka a influencerka, kterou nejvíce proslavila reality show Love Island. Na Instagramu ji sleduje více než 250 tisíc lidí a díky jejich přízni se na konci roku 2023 rozhodla, že si založí vlastní kosmetickou značku. Pojmenovala ji NK by Natálie Kočendová a kromě všech druhů kosmetiky zde prodává i oblečení a doplňky stravy. Podle sledujících se ale jedná o překupnictví z asijských obchodů. Z toho ji osočila i Nela Slováková.
"Prémiová péče s luxusní kosmetikou by Natálie Kočendová," stojí na stránkách značky. Dle mnoha lidí se jedná o podvod. Influencerka má produkty nakupovat na serveru Alibaba, který je určen pro podnikatele, kteří takové produkty nakupují ve velkém. Sám čínský prodejce na svém e-shopu nabízí i možnost potisknout si produkty vlastním logem.
Spekulace o tom, že Kočendová zboží objednává jinde a vydává ho za vlastní, se na sítích objevovaly již minulý rok. Největší vlnu pochyb však spustila až výherkyně Hotelu Paradise, Nela Slováková. „Bohužel toto není kosmetika NK. Je to kosmetika z AliExpressu, kde vám nabízí personalizované logo, které vám na kosmetiku natisknou. Je toho plný internet,“ napsala hvězda reality show pod video, ve kterém youtuberka Mary Zhu testuje produkty známé modelky a influencerky.
Prodej bytu 4+1, Praha 1 - 135, Praha 1
Zobrazit nemovitost
Luxusní kosmetika z číny
Kočendová obvinění odmítá a na Instagramu se nechala slyšet, že Nela Slováková ji neoprávněně poškozuje a celý případ předala právníkům. Zmínila také, že sama vítězka Hotelu Paradise provozuje e-shop s kosmetikou a jedná se o nekalou soutěž, která může být podle občanského zákoníku trestným činem. Dodala i to, že Slováková takto poškozuje i jiné ženy, které v této oblasti podnikají.
Slováková si to samozřejmě nenechala líbit a do mladé modelky se znovu obula. „Je toho plný internet. Stránky jako AliExpress chvála pánubohu nesleduju, ale od mých followers toho mám na N. K. plný inbox. Mohu poslat foto do zpráv. Jsem alergická na to, když někdo dělá z lidí idioty,“ nechala se slyšet. Účastnice Love Islandu k celé kauze napsala, že paní Slovákovou ani osobně nezná a její chování se neslučuje s jejími hodnotami. Veškeré další obhajování je tedy prý pod její úroveň a své "haterce" přeje, aby se jí v podnikání dařilo a nebyla tak jedovatá.
Slováková ale zřejmě vždy musí mít poslední slovo a tak pokračovala dál. „Někdo umí, někdo čumí. Slevovej kód na AliExpress nebude? Já ten bizár občas miluju,“ napsala v jednom svém story na Instagramu. „Ku*va. Pokud jsem člověk se zdravým úsudkem, objednávám věci z AliExpressu a tvrdím, že jsou mé, a někdo na to přijde, tak sklopím oči, řeknu pardon, omluvím se, a tím to hasne. Chybama se člověk učí, já o tom vím své,“ dodala.
Produkty jsou totožné s těmi z Alibaby
Spor mezi dvěma influencerkami nejenže upoutal pozornost mnoha dalších lidí, ale také rozpoutal lavinu zkoumání a odhalování. Produkty Natálie Kočendové tak podrobně prozkoumali a vyhledali si je na všech možných stránkách. A co zjistili? Složení i vzhled je totožný s tím, co se prodává na Alibabě. Sedí dokonce i malé nápisy a barvy. Odlišné je pouze logo, které si každý může při objednání nastavit sám.
Největší pozornost dala značce NK influencerka Kateřina Routová, která má vlastní e-shop s kosmetikou. Produkty NK prý podrobně porovnala s těmi, které se prodávají právě na Alibabě. Zaměřila se na každé čísílko, odstín, druh i velikost nápisu a přišla na to, že vše je naprosto totožné. Sedí prý dokonce i každá látka, kterou produkty z čínského e-shopu obsahují. Taková kosmetika je prý navíc v Evropské Unii nelegální, jelikož je testována na zvířatech, což je u nás zakázáno.
Routové nejvíce vadí, že modelka a influencerka svým zákazníkům lže o původu produktů. Veškerá kosmetika NK je totiž podle Kočendové české výroby. Na samotném webu však původ neuvádí. Jediným rozdílem oproti Alibabě je tak cena. Ta je u produktů účastnice Love Islandu v některých případech až desetkrát vyšší. Kateřina Routová si stojí za tím, že kdyby se zákazníci dozvěděli, odkud kosmetika pochází, tak by si ji většina z nich odmítla dát na svoji pokožku.
Případ Kočendové rozhodně není ojedinělý. Z přeprodávání věcí z Číny byla dříve obviněna i influencerka Sugar Denny s jejími dekoracemi Sugar Lounge či Erika Eliášová, která provozuje e-shop ErikaFashion.cz. Eliášová podle mnoha hodnocení přeprodává oblečení z tržnice a přidává mu až stoprocentní marži. Její oblečení je také podle kupujících velmi nekvalitní a moc nevydrží. Právě z tohoto důvodu si influencerka podle fanoušků vypla hodnocení přes Google recenze.
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.