Top hledané
Výsledky (0)
Nejdražší veteráni světa

3 nejdražší veteráni světa z aukčních síní

Jana Fikotová
18. 5. 2018
+ Přidat na Seznam.cz
2 minuty
Ferrari 335S (1957)

Srazy unikátních veteránů jsou většinou spojovány s aukcemi. Největšími aukčními síněmi jsou Sotheby's, Gooding, Company nebo Mecum. Britský aukční dům Sotheby's například v kalifornském Monterey, kde se v srpnu pravidelně koná týden s názvem Monterey Car Week, se prodal unikátní závodní speciál Aston Martin DBR1 z roku 1956 za neuvěřitelných 501,15 milionů korun. Rekord si však připsala pařížská aukční síň Artcurial, kde cena závodního Ferrari z roku 1957 byla neuvěřitelná!

Ferrari 335S (1957)
Jaguar D Type Roadster
Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

20 nejdražších luxusních automobilů vydražených na aukcích po celém světě se může pochlubit tím, že polovina z nich je značky Ferrari. Dva zástupce má značku Porsche, Bugatti a Alfa Romeo, po jednom pak Ford, Shelby, Jaguar a Mercedes-Benz. Nejstarší automobil je z roku 1932. Na vítězných příčkách se umístily vozy Alfa Romeo, Jaguar a Ferrari. 

Zlatá příčka - Ferrari

Ferrari 335S bylo léta součástí luxusní sbírky Francouze Pierra Bardinona. V roce 1957 za jeho volant usedl při 12hodinovce v Sebringu slavný Peter Collins a Maurice Trintignant. Závodník Wolfgang von Trips tento vůz dovedl jako druhý do cíle slavného závodu Mille Miglia. Mike Hawthorn zase vytvořil nový luxusní rekord na okruhu v Le Mans, když se jako první dostal pod 4 minuty, čímž tak okruh zajel v průměru rychlostí 200km/h. Toto závodní Ferrari se v roce 2016 stalo nejdražším automobilem v historii aukcí, když ho nový majitel získal v dražbě za necelou 1 miliardu (přesněji za 903,49 milionů korun).

Luxusní byt 5+1 k pronájmu, Praha 1 - 168
Luxusní byt 5+1 k pronájmu, Praha 1 - 168, Praha 1

Stříbrná příčka - Jaguar

Jaguar D-type Roadster z roku 1955 je unikátní luxusní Jaguar skotského týmu Ecurie Ecosse. V roce 1956 vyhrál slavnou 24hodinovku v Le Mans a jako jediný Jaguar se po tomto závodě dožil dnešních dnů. Byl vydražen před dvěma lety za cenu 551,03 milionů korun a stal se tak nejdražším britským automobilem prodaným v aukci. Pod kapotou má tento veterán s typicky modrou metalízou řadový šestiválec o objemu 3442 cm3 a výkonu 250 koní.

Bronzová příčka - Alfa Romeo

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider z roku 1939 se začalo vyrábět o dva roky dříve a to jako reakce na slavné Bugatti Atlantic. Vyrobilo se jich jen dvanáct luxusních exemplářů s dlouhým rozvorem a otevřenou karosérií. Nový kupec ho  získal v roce 2017 za neuvěřitelných 500,94 milionů korun. Pod kapotou je řadový osmiválec přeplňovaný dvěma kompresory o objemu 2905 cm3 a výkonu 180 koní.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze
16. května v historickém italském městě Brescia startuje legendární závod 1000 Miglia, který je jednou z nejdůležitějších událostí ve světě závodů klasických vozů. Na scénu po 90 letech vstupuje opět Mercedes-Benz jako jeho sponzor.

Mercedes-Benz po 90 letech opět sponzorem závodu Mille Miglia

Eva Ledecká
16. května 2018
+ Přidat na Seznam.cz
1 minuta

Úzké propojení mezi závodem Milla Miglie, který se v Itálii jezdil v letech 1927-1957 a automobilkou Mercedes-Benz, se po téměř 90 letech vrací! Letos je Mercese-Benz opět sponzorem luxusní motorové události, nádherného závodu, který se pojede od 16. do 19. května a bude kopírovat původní legendární trasu dlouhou 1000 mil Brescia-Řím-Brescia.

Luxusní veteráni na startovní čáře

Účast Mercedes-Benz Classic se svými luxusními veterány je tradičně highlightem moderních závodů 1000 Miglia. V letošním roce na startovní čáře můžete obdivovat tyto luxusní typy vozů: SSK (W 06), 300 SL „Gullwing“ (W 198), 190 SL (W 121) a 220 „Ponton“ (W 180). Za volanty se objeví ambasadoři a fanoušci značky Mercedes-Benz.

Závod a automobilku pojí společná historie

Závod i automobilka jsou velmi úzce propojeni díky své společné historii. Značka se účastnila závodu od roku 1930, kdy se závodník Rudolf Caracciola a jeho spolujezdec Christian Werner umístili na 6. místě s Mercedes-Benz SSK (Super Sport Short). O rok později vyhrál Rudolf Caracciola jako první „ne italský“ závodník se svým spolujezdcem Wilhelmem Sebastianem ve voze Mercedes-Benz SSKL (Super Sport Short Light).

V roce 1952 měl na závodě premiéru model 300 SL (W 194) – první nově vyvinutý závodní automobil po druhé světové válce. Karl King a spolujezdec Hans Klenk v něm získali 2. místo. Úspěšná umístění zaznamenaly také vozy 300 SL „Gullwing“  (W 198) v Grand Turismu a typ 180 D (W 120) vyhrál třikrát ve třídě dieslů. V roce 1956 exceloval luxusní model 220 „Ponton“ (w 180) a úspěšný byl také vůz Mercedes-Benz 190 SL (W 121).

Luxusní penthouse 8+kk se soukromým bazénem
Luxusní penthouse 8+kk se soukromým bazénem, Praha 4

Spojení mezi značkou a závodní tradicí je také podtrženo spoluprácí mezi Mercedes-Benz Classic a Muzeem Mille Miglia v historickém klášterním komplexu Sant'Eufemia della Fonte nedaleko města Brescia.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze
Mercedes-Benz Praha
Mercedes-Benz Praha - Chodov Daimlerova 2296/2 149 00 Praha 4 - Chodov
+420 271 077 111