Top hledané
Výsledky (0)
Expo 58 neboli Bruselský pavilon stojí na Letné vždy tiše a osamoceně. Brzy v něm ale bude pěkně živo! Chystá se narozeninová oslava!

Vzduch nasáklý kreativitou: Expo 58 se otevírá veřejnosti!

Eva Ledecká
18. 10. 2018
+ Přidat na Seznam.cz
1 minuta
Budova Expo 58

Unikátní skleněná budova trůnící na vrcholu Letné je celý rok, kromě speciálních událostí, před veřejností zavřená. Nyní však své dveře doširoka otevře, neboť speciální událost je tu! Slaví 60 let své existence a rozhodla se své kulatiny sdílet s těmi, kteří dokáží ocenit československý architektonický um. Patříte mezi ně? Vyrazte do Letenských sadů 27. nebo 28. října a prohlédněte si jedinečnou stavbu pěkně zblízka.

Budova Expo 58
Budova Expo 58
V budově byla dříve restaurace

Nadčasová stavba oslavuje kreativitu a design

Letošní říjen je speciální měsíc, kdy se ve všech sférách konají zajímavé a ojedinělé kulturní akce, z nichž je těžké si vybrat. Nechat si však ujít prohlídku stavby, která Československo v roce 1958 proslavila ve světě na výstavě EXPO, by především pro milovníky architektury byla velká škoda.

Na svou dobu se jednalo o skutečně nadčasový projekt. Bruselský pavilon vyniká luxusními křivkami, dominantní je křídlo stojící na pilířích. V interiéru můžete obdivovat proslulé vřetenovité schodiště a modrou mozaiku. Stavba dodnes reprezentuje design, inovativnost a kreativitu.

Prodej slunného bytu 3+kk, Praha 1 - 104
Prodej slunného bytu 3+kk, Praha 1 - 104, Praha 1

Expospektiva na Letné: tady najdete inspirativní prostředí!

V současné době v budově Expo 58 sídlí komunikační agentura Havas Prague, která si pro návštěvníky připravila speciální program na 27 a 28. 10. Jedná se o vzpomínkový projekt s názvem Expospektiva.

Budou na vás čekat dobové fotografie, nábytek v bruselském stylu, ale také nejzajímavější reklamy z festivalu Cannes Lions a seznámení s technologií 3D tisku. Nechte se inspirovat, dýchejte vzduch nasáklý tvůrčím potenciálem a kochejte se možností strávit svůj čas v luxusní stavbě, která před 60 lety v mnohých změnila pohled na Československou republiku!

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze
Tehdejším reklamám nejde upřít vkus, velkou dávku humoru, snahu o originalitu, ale mnohdy až naivní podtext. Přinášíme vám některé luxusní reklamy první republiky, jejich motta se uchytila a byla hodně populární.

Prvorepublikové reklamy pro skvostné dámy. Přesvědčily by vás i dnes?

Mgr. Jana Höger
26. října 2018
+ Přidat na Seznam.cz
2 minuty
Prvorepubliková reklama na šampon Elida

Jaké reklamy byly atraktivní pro skvostné dámy?

Možná vás překvapí, že už tehdejší ženy usilovaly o štíhlou postavu a byly schopny pro to udělat vše. Anobesin, zhubnutí bez diety za pomoci hormonálních přípravků, mělo přinést slíbený efekt. Hubnutí bez diety bylo snem i tehdejší ženské populace. Stačilo si přečíst: „Ta ubohá Anča zase ztloustla!“ A nával v lékárnách musel být značný.

Čekáte milé hosty? Na nás se můžete spolehnout!

Vaše příprava bude hračkou s lněným ubrusem. Ten svědčí o dobře vedené domácnosti a ozdobí váš stůl, o tom nebylo pochyb!

Nóbl šampón pro opravdové paničky

Pokud jste toužili mít krásně pěstěný vlas, museli jste si zakoupit šampon Elida, tak jak o tom hlásala tištěná reklama na Shampoo Elida. Reklama byla hrdě vystavěna na heslu, že nejen žena v práci, ale hlavně v domácnosti, při veškerých výparech z jídla, prachu, špíny, domácích pracích má mít dokonalé upravené vlasy. Tento šampón se vyskytoval ve dvou verzích, jak pro světlé vlasy, tak i pro tmavé vlasy.

Pečení je radost se Sanou

Krásný slogan byl použit pro propagaci čajového margarínu Sana. Sotva jsme vylezly z vajíčka, toto nám říkala slepička: „Neznáme větší pochoutky, než mazanec ze Sany se žloutky“. Péct se Sanou musela být jedna radost.

Luxusní vila 5+kk na pronájem, Praha západ
Luxusní vila 5+kk na pronájem, Praha západ, Okolí Prahy

Dřívější reklamy dodávající místům luxus

Tehdejší reklama, tak jako ta dnes, byla opravdu všudypřítomná. Některé vznikaly tak, že se ručně tvořily pomocí kreseb, tisků, ale výjimkou ani nebylo použití fotografie, fotomontáže, případně kombinace kresby s fotografií. Reklamy měly své opodstatněné místo. Nejen, že lákaly na daný produkt, ale byla to jakási kultura, prezentování dané společnosti.

Ať už se jednalo o reklamy či příspěvky v dobovém tisku, či plakáty na veřejných místech, vždy měly svou luxusní úroveň. Co je zřejmé, že tehdejší plakáty, plakátovací válce, výlohy, štíty domů nebo vitríny byly spjaty s městkou architekturou a k nim i patřilo dané reklamní zvýraznění. Převážně vždy platilo, že ladily s fasádou domů, staveb nebo míst, ve kterých se nacházely, což se z dnešního hlediska o soudobých reklamách vůbec nedá říci.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze