Top hledané
Výsledky (0)
Slovenští instagrameři si nechávají zaplatit za 40 procent svých příspěvků.

Čaputová na sítích válí. Jak se stát králem či královnou Instagramu?

Kristina Valachyová
02. června 2021
+ Přidat na Seznam.cz
14 minut
Speciální rubrika
Zuzana Čaputová je první dámou repbliky a sociální sítě ovládá bravurně

Věděli jste, že instagrameři si nechají zaplatit za 40% svých příspěvků? Vyplývá to z průzkumu, který na vzorku top 100 slovenských influencerů provedla agentura Neopublic.

Oblíbená tvář z televizních obrazovek a známá cukrářka Adriana Poláková
Pavol Habera a Marián Čekovský mají placených spoluprací nejméně.
Patrik Vrbovský a jeho manželka jsou nejsledovanějším párem slovenského Instagramu

Zajímá vás móda, hudba, umění, politika nebo extrémní sporty? To vše najdete na Instagramu. Můžete se zde inspirovat, vzdělávat nebo sledovat každodenní život svého oblíbeného influencera. Možností máte spoustu. Dnes můžeme za influencery označit zejména veřejně známé osoby (herce, hudebníky, sportovce, youtubery...).

Velké peníze

Zdá se vám, že placených postů na Instagramu je už trochu moc? Je to tak. Placené příspěvky se staly důležitou součástí příjmu mnoha blogerů, influencerů, youtuberů nebo celebrit, které rády propůjčují své tváře známým značkám. Influenceři nám prezentují soutěže o výhry, doporučují věci nebo podsouvají naší pozornosti samotnou značku.

Otevřít v galerii (12)
Attila Végh je vyučený kuchař. Dnes kraluje MMA.
Attila Végh je vyučený kuchař. Dnes kraluje MMA. Zdroj: Profimedia

Agentura Neopublic osobně prohlédla 2000 příspěvků na Instagramu.

Prodej luxusního rodinného domu na Praze 6
Prodej luxusního rodinného domu na Praze 6, Praha 6

„V první řadě jsme si potřebovali na začátku definovat, co a jak budeme sledovat. Pro získání pořadí top 100 instagramových profilů jsme použili nástroj ze stránky hypeauditor.com, který na základě umělé inteligence monitoruje a hodnotí instagramové profily.

Protože nám šlo o zjištění stavu na Slovensku, odfiltrovali jsme zahraniční fanoušky. Někteří Slováci jako třeba Peter Sagan mají většinu fanoušků v zahraničí, a proto v top 100 ani nefigurovali. Stránka hyperauditor vyhodnotila i kvalitu publika podle toho, jak se fanoušci daného profilu zapojují do činnosti (engagement). Tak jsme se efektně zbavili různých profilů, které mají fake followery.

Otevřít v galerii (12)
Prezidentka Zuzana Čaputová je ve virtuálním světě stejně populární, jako v tom reálném
Prezidentka Zuzana Čaputová je ve virtuálním světě stejně populární, jako v tom reálnémZdroj: Profimedia / Jozef Jakubčo/SME

Výsledných top 100 profilů jsme použili jako referenční vzorek. V úvahu jsme brali pouze osobní profily (tedy nikoli firemní nebo neosobní). Hodnotili jsme pouze příspěvky, ne stories. Za placenou spolupráci jsme považovali viditelné označení produktu nebo značky v příspěvku (ať už na fotce nebo v textu). Reprezentativní vzorek se vypočten z posledních 20 příspěvků pro každého influencera. Dohromady jsme tak ručně odsledovali přesně 2000 příspěvků top 100 slovenských instagramových účtů,

uvádí Neopublic.

Výsledky

Na základě výsledků průzkumu můžeme konstatovat, že instagrameři si nechávají zaplatit v průměru za 40% svých příspěvků. Z 20 příspěvků top 100 slovenských influencerů na Instagramu je jich 8 sponzorovaných / placených (jedná se o ty, kde influenceři propagují nějakou značku).

Nejvíce placených příspěvků bylo zaznamenáno u Zuzany Plačkové a Jany Hrmové. Následují Karolína Chomisteková, Laura Gavaldová a Veronika z Twiins. Nejméně placených spoluprací mají Marián Čekovský, Paľo Habera, Majk Spirit a Filip Tůma.

Otevřít v galerii (12)
Zuzana Plačková - královna slovenského Instagramu není žádná šedá myš
Zuzana Plačková - královna slovenského Instagramu není žádná šedá myšZdroj: Profimedia

Jaké značky se ve sponzorovaných příspěvcích objevují?

Na tuto otázku je poměrně jednoduchá odpověď: všechny. Stěžejní zastoupení tu ale mají různé módní značky, dále výrobci rozličných nápojů, zdravé výživy, fitness produktů a elektroniky, prodejci šperků nebo cestovní agentury. Platí, že každá značka si najde člověka, který ji bude reprezentovat.

Zajímavostí je, jak zadavatelé inzerce reagují na okamžitý stav. Pokud například nějaká instagramová celebrita otěhotní, můžete se vsadit, že vám okamžitě začne nabízet produkty spojené s těhotenstvím. Má-li influencer i svou vlastní značku nebo třeba vydává album, bude to ve velkém protlačovat přes sociální sítě.

Nejrychlejší cestou k tomu, jak být úspěšný na Instagramu, je objevovat se v televizi. Vystupujete-li v televizi, máte vyšší šance zařadit se do top 100, než pokud například tvoříte hudbu nebo děláte sport. Slovenskému Instagramu v top 100 také dominují ženy s 58% zastoupením.

Mezi top profily na Slovensku lze najít i kuriozity, které byste zde možná nečekali. Například profil pejska jménem Lili Pug s 205 tisíci sledujícími nebo profil prezidentky Zuzany Čaputové se 374 tisíci sledujícími.

Lili Pug (205 tisíc sledujících)

Lili Pug je možná nejznámější zvířecí influencer na slovenském Instagramu. Pejskovi patří prvenství v počtu followerů. Malý světlehnědý mopslík Lili patří dvojici známých slovenských youtuberů GoGovi a Lucy Pug. Na svém kontě má více než 200 000 sledujících.

Zuzana Čaputová (374 tisíc sledujících)

*

Instagram už dávno není jen o fotkách rádoby influencerek, lidé jsou na něm zvyklí sledovat mix různých témat, politiku nevyjímaje. Na Slovensku to zatím pochopila jen Zuzana Čaputová. Na jejím profilu dominují krátká videa a aktivní stories, k politice tu přimíchává i svůj osobní život. Prezidentku často sdílejí i různí influenceři, s nimiž i několikrát spolupracovala, zmiňme například focení s Lukášem Kimličkou. Že to funguje, je poznat na počtu interakcí.

Dům na prodej 7kk - Praha 6, 307m2
Dům na prodej 7kk - Praha 6, 307m2, Praha 6

„Tomu říkám reprezentace státu! Kéž by i Češi vzali rozum do hrsti při volbě prezidenta,“ 

napsala Češka Veronika pod Kimličkův příspěvek. Právě o českých sousedech je známo, že Slovákům jejich prezidentku trochu závidí a nešetří na ni slovy chvály.

V Americe se titulem nejsledovanějších osobností mohou pyšnit Kim Kardashian, její nevlastní sestry Kylie a Kendall nebo Selena Gomez. Kdo však kraluje Instagramu na Slovensku? Počty sledujících jsou platné k 17.5.2021.

GOGOMANTV (1 milión sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Danielův sen je být víc za kamerou, než před ní.
Danielův sen je být víc za kamerou, než před ní.Zdroj: Profimedia

Pod pseudonymem GoGo se skrývá Daniel Štrauch, vůbec první youtuber na Slovensku a v Česku, který získal více než milion odběratelů. Své první video zveřejnil jako 15letý, o tři roky později se osamostatnil od rodičů. Roste i počet klientů, kteří chtějí s tímto youtuberem spolupracovat. Až 90 procent firem už musí odmítat. Ve videu ve spolupráci s řetězcem Lidl představil zákulisí pořadu Kuchyně Lidlu. Je partnerem influencerky LucyPug.

Party boy zběsile křepčící ve hře Minecraft. Tak vypadalo jeho první video, které zveřejnil na YouTube, když mu bylo patnáct. Po vytváření videí se začal věnovat i vlogování.

U příležitosti dosažení 1 milionu odběratelů na jeho kanále GoGoManTV vydal 29. listopadu 2015 videoklip MŸSLI, který má dnes už více než čtrnáct milionů shlédnutí. V říjnu 2017 vydal GoGo spolu s Celeste Buckingham videoklip ke skladbě Jacuzzi, s cílem vytěsnit negativitu ze života běžných lidí.

LucyPug (798 tisíc sledujících)

Lucia Hrušková je známá jako youtuberka, vlogerka, blogerka, velkou část fanoušků má ale hlavně na Instagramu. V rámci své tvorby se věnuje módě, kosmetice, DIY projektům, cestování nebo tipům pro mladé dívky. Tvoří pár se známým slovenským youtuberem GoGem, od něhož dostala mopslíka, který se často objevuje v jejích příspěvcích. V roce 2017 navázala na komerční spolupráci s francouzskou dermatologickou značkou Bioderma. Její kanál patří mezi nejsledovanější slovenské ženské kanály na YouTube.

Zuzana Strausz Plačková (733 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Zuzana Plačková - královna slovenského Instagramu není žádná šedá myš
Zuzana Plačková - královna slovenského Instagramu není žádná šedá myšZdroj: Profimedia

Bývalá playmate a účastnice show Hotelu Paradise je dnes jednou z nejznámějších hvězd slovenských sociálních sítí. Známá je svou výřečností a ostrým jazykem. Ze svého jména udělala výnosný byznys. Mnozí ji ale nemají rádi, píší jí nenávistné zprávy, komentují její život, její názory, způsob vyjadřování a sebeprezentace. Své postavení si vybudovala sama a často dává najevo, že má ráda luxus. Poté, co si založila účet na Instagramu, se jí začaly hrnout nabídky různých spoluprací.

„Za rok 2020 jsem na produktech a Instagramu vydělala víc než milion eur. Tak si prosím odpusťte trapné konspirace. Promiňte, že jsem si dovolila tolik vydělat, že jsem neseděla doma na pr*eli, ale pracovala a nečekala jsem na to, až mi spadnou pečení holubi z nebe,“

pochválila se Zuzana na Instagramu.

Svého podnikavého ducha nezapře. Své cílové folowery na Instagramu má dokonale přečtené. Zuzana je influencer, který dokáže určitým firmám vyprodat sklady. Vlastní kavárnu, vyrábí vlastní kolekci oblečení. Často jí proto na účtu přistane krásná částka, díky které může cestovat, což se stalo jednou z jejích největších vášní.

S nahotou nikdy problém neměla, v minulosti se nechala nafotit pro Playboy. Podle svých slov by ale nikdy nenatočila žádné porno.

„Neudělala bych to, aby mi někdo veřejně něco někam strkal. Maximálně jsem se naolejovala před kamerami, no a co. Neudělala jsem nic špatného,“

dodala.

Zuzana vydělá za měsíc víc, než průměrný Slovák za celý rok. Podle informací z Čas.sk si za jeden post přilepší od 1500 - 2000 eur. Měsíčně si můžete všimnout několika příspěvků, souvisejících s reklamou na nějaký produkt. I kdyby měla pouze 10 spoluprací a za jeden post by dostala nejmenší sazbu - 1500 eur - měsíčně si přilepší o neuvěřitelných 15 000 eur! Cestuje, plní si své sny, poznává země, kupuje si drahé oblečení, auta, létá soukromým letadlem.

Patrik „Rytmus“ Vrbovský (653 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Patrik Rytmus Vrbovský si díky sociálním sítím koupil dům
Patrik Rytmus Vrbovský si díky sociálním sítím koupil důmZdroj: Profimedia

Rytmus byl zakladatelem úspěšného tria Kontrafakt. V roce 2006 založil vlastní vydavatelství Tvoj Tatko Records, pod nímž vydal své sólové album Bengoro. Nejúspěšnější slovenský raper získal několik zlatých a platinových desek za další sólová alba, spustil merchandise pod značkou JBMNT, byl o něm natočen dokument Sídliskový sen. Patří k nejvýraznějším slovenským influencerům.

Život rapera Rytmuse se v posledních letech zásadně změnil, na čemž má největší zásluhu jeho životní partnerka.

Rytmus podle vlastních slov politiku neřeší. Říká, že pokud rapeři nahánějí lajky na politických kauzách, je to farizejství. Prorazit na Instagramu je podle Rytmuse velmi jednoduché.

„Prostě můžu teď udělat selfie, dám fotku a řeknu, že dnes jsem dělal příjemný rozhovor. To je celé. Pouze sdílím to, co žiju," 

vysvětlil Rytmus pro televizní stanici HN.

Tvrdí, že na Instagramu se dá dobře vydělávat.

"Sociální sítě mi zaplatily dům," 

prohlásil Rytmus.

Jasmina Alagič (445 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Jasminu Alagič uvidíme od září jako moderátorku v televizní show Česko Slovensko má talent.
Jasminu Alagič uvidíme od září jako moderátorku v televizní show Česko Slovensko má talent. Zdroj: Profimedia

Něžnější polovička a manželka Rytmuse je považována za královnu reklam. Je oblíbená pro svůj bláznivý přístup. Do širšího povědomí se zapsala jako moderátorka módní televize a později i pěvecké soutěže SuperStar. Nyní je z ní úspěšná influencerka, která si svým otevřeným přístupem získala tisíce fanoušků. Nedávno získala nové angažmá moderátorky v televizní show Česko Slovensko má talent, která by měla běžet od září. Jasmina patří spolu se Zuzanou Plačkovou mezi nejvlivnější slovenské celebrity. A jaký že má Jasmina na Zuzanu Plačkovou názor?

„Na Zuzku Plačkovou? Otevřeně, ta holka má můj obdiv. Mám na ni velmi dobrý názor. Gabika Drobová mi jednou řekla: Pouze nepodstatné lidi má každý rád. Zuzka je kvůli svému stylu vyjadřování možná kontroverzní, ale za zavřenými dveřmi se takhle vyjadřuje 90% z nás. Je sama sebou a klobouk dolů před tím, čeho dosáhla. Žije si jako top dívky z Ameriky,“

vyjádřila se Jasmina.

„Dopřává si věci, které si dopřát může, nic neukradla a všechno má za své peníze, ze své hlavy, co vymyslela a vytvořila. Pracuje, i když lidé na Instagramu vidí jen pozlátko. Jsem si vědoma toho, že za tím je opravdu tvrdá práce. Kvituji to, mně se to strašně líbí a moc jí fandím,”

uvedla Jasmina na svém Instagramu.

Jasmina miluje Bratislavu, svého syna a Rytmuse.

Attila Végh (394 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Attila Végh je vyučený kuchař. Dnes kraluje MMA.
Attila Végh je vyučený kuchař. Dnes kraluje MMA. Zdroj: Profimedia

Má image dobráka, který by ani mouše neublížil. V kleci se však Attila Végh mění na zvíře. Attila je slovenský bojovník smíšených bojových umění (MMA).

Sám o sobě tvrdí, že mimo klec je diametrálně odlišný než v ní.

„V běžném životě jsem neškodný. Na tréninku si udělám svoje a v zápase to chci předvést. V životě jsem se nepopral na ulici, neměl jsem konflikt. Ani nevím, proč to miluji, proč se dokážu v kleci tak změnit. Miluji dostat úder, ten nebolí, to musí mít člověk v sobě. Adrenalin je brutální věc,“ 

vysvětlil v minulosti Végh.

„Jsem vyučený kuchař, ale po škole jsem z kamionů přenášel hotdogy, klobásy a kofolu. Přibral jsem tam 25 kilo. Pak jsem si našel práci v Rakousku, kde jsem tahal brambory a cibuli. Vždy od rána do večera, denně 40 tun.“

Ani ve snu ho zřejmě nenapadlo, že se z něj stane šampion. Ve 23 letech se začal věnovat MMA. Jelikož však v té době byly bojové sporty na Slovensku v plenkách a bojovníci nevydělávali zdaleka takové peníze jako dnes, trénoval po práci.

Po dvou letech v práci skončil a žil z našetřených peněz. Riskantní krok se mu vyplatil. Dostal nabídku z Ameriky. Všiml si ho jeden manažer, který mu dohodil smlouvu v prestižní organizaci Bellator.

„Nechtěl jsem tomu uvěřit až do chvíle, kdy přišel manažer se stostránkovým štosem papírů s hlavičkou Bellatoru. Kontrakt jsem ani nemohl přečíst, neuměl jsem anglicky. Přesto jsem to podepsal, pak mi přišel e-mail, že za měsíc musím přiletět na Floridu, kde natočíme první promo video. Vzal jsem si batoh a jako chlapec z vesnice jsem se vydal do Ameriky.“

O Attilovi je známo, že je fanouškem telefonů s Androidem a netradiční hudby. Kromě maďarských hitů poslouchá i Elán. České a slovenské bojovníky MMA při zohlednění všech nákladů na přípravu samotné zápasení neuživí. Mají stabilní sponzory nebo příležitostné spolupráce, bez kterých by se nemohli svému sportu profesionálně věnovat. Za komerční obsah na sociálních sítích jsou však fanoušky nejednou podrobeni ostré kritice.

„Někdy si čtu komentáře ‚hrdinů‘ zpoza klávesnice, jak nakládají mně i mým svěřencům. Měli by si však uvědomit, že bojovníci, kterým jinak fandí, by bez reklamy nepřežili. Nemohli by trénovat, věnovat se MMA a bavit lidi,” 

vyjádřil se pro ŠPORT.sk jeden z nejlepších bojovníků domácí scény Attila Végh.

SIMA (383 tisíc sledujících)

Simona Hegerová, známá více pod přezdívkou Sima, patří k nejúspěšnějším slovenským zpěvačkám a zná ji téměř každá Slovenka. Do povědomí lidí se dostala ještě díky Egovi a jeho projektu Podzemgang. Ego se tímto projektem snažil představit lidem začínající interprety. Právě díky tomu vznikla Simina první známá skladba On je jen kamarád. Dnes mají její písně miliony shlédnutí.

Sajfa (342 tisíc sledujících)

Matej Cifra, známý pod přezdívkou Sajfa, je moderátor a zároveň – jak sám přiznává – nejstarší youtuber na Slovensku. Svou kariéru odstartoval v rádiu. Do povědomí se dostal díky show s Adelou Vinczeovou a jako moderátor reality show Vyvolení, která byla jeho televizním debutem. Mezi jeho nejsledovanější videa patří ty pod hlavičkou pravidelné relace lvl lama. Jeho manželkou je televizní redaktorka Veronika Cifrová Ostrihoňová.

Fero Joke (316 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Fero Joke - člověk s velkým srdcem, jehož milují tisíce lidí na sociální síti.
Fero Joke - člověk s velkým srdcem, jehož milují tisíce lidí na sociální síti. Zdroj: Se svolením Františka Košarišťana (Fero Joke)

Ví, jak zaujmout a pobavit. František Košarišťan, známý zejména jako @ si jako komik získal obrovské publikum. Paroduje nejen známé osobnosti, ale i běžné lidi. Jeho vtipná videa mají obrovskou sledovanost. Zparodoval Jasminu Alagic Vrbovskou, Silvii Kucherenko, Zuzanu Belohorcovou, Zoru Czoborovou, Andreu Verešovou a mnoho dalších. Zároveň je jednou z mála osobností na Slovensku, která se otevřeně přiznává k homosexualitě.

Lucid Style (289 tisíc sledujících)

Lucia Sládečková vystudovala fakultu politologie a mezinárodních vztahů, rozhodla se však věnovat profesi vizážistky. Tato makeup artistka, vizážistka a hairstylistka se stala známou díky učinkování v televizním pořadu Nákupní maniačky, v němž líčila účastnice programu. Spolu s dcerou Lydií se staly tvářemi limitované edice kojenecké vody Lucka. Pod svou značkou Lucid Style nabízí vlastní řadu umělých řas a štětců. Lucid pravidelně přidává různé makeupové tutoriály, tipy či triky. Je tak nepochybně inspirací pro všechny budoucí i již stávající vizážistky.

„Makeup je umění a já ho definitivně miluju. Před zrcadlem strávím spoustu času,“

napsala Lucid k jedné ze svých fotek.

Lucia Mokráňová (257 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Lucia Mokráňová je už maminkou malé Talinky.
Lucia Mokráňová je už maminkou malé Talinky. Zdroj: Profimedia

Lucii Mokráňovou známe jako influencerku, modelku a fitness trenérku, která umí lidi motivovat a správně „nakazit“ svou pozitivní energií. Byla hvězdou reality show Farma. Lucie se prezentuje jako influencerka, přičemž její doménou je zejména cestování a fitness.

Mária Bartalos (195 tisíc sledujících)

Marie Bartalos je herečka známá ze slovenských seriálů Kukačka, Pod povrchem či Tatínkové. Na filmové plátno se dostala díky filmu Trhlina. Ve svých příspěvcích na sociálních sítích se věnuje hlavně rodičovské tématice a doporučením pro matky. Propaguje módu od slovenských návrhářů, recepty a zdravou výživu.

Jana Hrmová (192 tisíc sledujících)

Jana Hrmová se proslavila v české reality show Farma jako kontroverzní osobnost. Soutěž sice nevyhrála, ale po návratu domů začala tvořit videa s tématikou módy a zkrášlování. Živí se jako beauty blogerka a influencerka. Radit ostatním a hodnotit kosmetické produkty ji očividně baví. Kromě beauty videí přidává na kanál i vlogy z různých dovolených, výletů a nákupů, novinky nebo testy makeupů.

Lukáš Kimlička (101 tisíc sledujících)

Otevřít v galerii (12)
Lukáš Kimlička je považován za módního návrháře celebrit.
Lukáš Kimlička je považován za módního návrháře celebrit. Zdroj: Se svolením Lukáša Kimličku

Prominentní módní návrhář slovenských celebrit, fotograf, vizážista a stylista Lukáš Kimlička patří dlouhodobě mezi nejuznávanější osobnosti ve svém oboru. Ještě donedávna nosily jeho modely mnohé prominentní dámy slovenského showbyznysu a jeho tvorba se pravidelně objevovala na módních přehlídkách, ale i na stránkách módních magazínů. Jeho šaty se pravidelně objevovaly na prestižním Plese v Opeře a zazářila v nich i taková jména, jako Daniela Hantuchová, Simona Krainová, Dara Rolins či jeho múza, bývalá miss Kristína Krajčírová. Módu však zavěsil na hřebík a začal se věnovat fotografování.

V minulosti se v Los Angeles zúčastnil prestižního udělování filmových Oscarů, obklopen mnoha světoznámými hvězdami. Na Slovensku se tehdy kvůli tomu rozpoutala vlna kritiky. Slováci si kladli otázku: Jak se tam dostal?

"A jak jsem se tam teda dostal? Letadlem!,"

zněla jeho odpověď. 

Sedět mezi hvězdami jako jsou Heidy Klum, Dan Bilzerian nebo Neal McDonought je opravdu jako z amerického snu. Lukáš se na svém profilu pochlubil společnou fotografií s Caitlyn Jenner s příznačným popiskem „What a night“.

Lukáš Kimlička přiznal, že na akci nepoznal představitele Fredyho Mercuryho ve filmu Bohemian Rhapsody.

„Lidé, co mě znají, vědí, že nesnáším chození do kina a o kinematografii se nezajímám. Proto i ta příhoda s Ramim Malekem, se kterým jsem čekal na řidiče (bydleli jsme ve stejném hotelu)... protože jsem ten film neviděl, nevěděl jsem, kdo to je. Zaujala mě pouze jeho partnerka (konkrétněji její šaty). Pak když jsem je viděl sedět v hledišti a jeho přebírat cenu, tak mi to došlo... :) a takových hvězd tam kolem mě bylo nepočítaně,“

dodal.

Sociální sítě vynášejí

Podle portálu starngage.com je nejvlivnějším slovenským influencerem roku 2021 s největším počtem sledujících Daniel Štrauch alias GoGo, v oblasti módy vede Zuzana Plačková a první místo v hudební oblasti patří Rytmusovi.

Na Instagramu se kolem influencerů točí mnohem více peněz než na Facebooku. V průměru vychází, že dva z pěti příspěvků na slovenském Instagramu jsou placené. Z toho vyplývá, že si tvůrci obsahu svých sledujících ještě váží a dávají jim i autentický obsah.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze