Top hledané
Výsledky (0)
Kolaborace jsou stále oblíbenější marketingovou strategií. Z jakých důvodů se pro ně módní brandy rozhodují?

Kolaborace módních značek za šílené ceny. Které se povedly a které jsou naprosto nepochopitelné?

Barbora Večeřová
26. června 2022
+ Přidat na Seznam.cz
4 minuty čtení
Tašku Supreme za 10 tisíc liber vynesla i Hailey Bieber.

Kolaborace různých značek v oblasti módy jsou již několik let marketingovým trendem číslo jedna. Od té doby si kolaborace oblíbil nejeden módní dům. Co stojí za jejich oblíbeností? Která spojení značek se povedla, a která zas tolik ne? A která spojení značek asi nikdo nečekal? 

Pro značky jsou často kolaborace ideálním způsobem, jak ukázat vizuální a kulturní komplexitu zákazníků, a zároveň umožňuje návrhářům komunikovat různé aspekty jejich vize, které se často nemusí ubírat pouze jedním směrem. Důvody každé kolaborace jsou jiné – některé vzdávají hold osobnostem, které jsou se značkami spojeni, pro jiné je důvodem spojení s někým, kdo se zkrátka v něčem vyzná lépe. To byl případ kolaborace mezi Vetements a Alpha Industries. 

„Naše původní letecká bunda vyrobená v Itálii měla tolik technických chyb, že doufáme, že ji nikdo k pilotování letadla nepoužil. Potřebovali jsme názor experta, protože naším cílem bylo vytvořit nejlepší produkt ve své kategorii,“

objasnil ředitel Vetements Guram Gvasalia v rozhovoru pro Vogue, proč si ke spolupráci vybral právě Alpha Industries. 

V každém případě by ale pro kolaboraci měl být nějaký důvod a měla by zde proběhnout smysluplná kulturní výměna – jinak jde opravdu jen o zisk. 

Luxusní byt na prodej, Praha 6 -127m
Luxusní byt na prodej, Praha 6 -127m, Praha 6

 

Louis Vuitton x Supreme

Ještě před představením kolekce světu v roce 2017 se tahle kolaborace stala jednou z nejdiskutovanějších kolaborací vůbec. Kolekce se začala prodávat ve vybraných pop-up shopech po celém světě, například v Soulu, Paříži, Miami nebo Los Angeles. Supreme patří mezi streetwearové legendy a spojení s ostatními brandy je pro ni naprosto běžnou záležitostí. Když má ale zájem o vytvoření kolekce jeden z nejluxusnějších módních domů světa, je jasné, že ten, kdo si chtěl nějaký kousek z limitované edice pořídit, musel sáhnout hlouběji do kapsy. A kolik jednotlivé kousky stály? Tričko za 390 eur, mikina začínala na 750 eurech a například batoh se nabízel za 2960 eur. 

 

Dior x Nike Air Jordan 1

Jedna z nejpovedenějších kolaborací luxusních značek, která spatřila světlo světa na počátku roku 2020. Kolem jejího uvedení na trh kolovalo, jak už to u uvádění nových kolekcí značek bývá, plno zavádějících informací. První z nich bylo, že pár těchto speciálních bot bude stát 22 tisíc liber. To se naštěstí ukázalo jako lež. Skutečná cena byla nakonec o něco přijatelnější, na cenovce nakonec stály 2 tisíce eur. I tak na boty ale opravdu nedosáhl každý, kdo o ně měl zájem – bylo nutné zapsat se do pořadníku v příslušeném obchodě a čekat, až se na vás dostala řada. 

Otevřít v galerii (4)
Kolaborace Dior s Nike se opravdu povedla.
Kolaborace Dior s Nike se opravdu povedla.Zdroj: Profimedia

Gucci x The North Face 

Kombinace značek sice nečekaná, ale za to opravdu povedená. Kolekce nesla hybridní logo, kde se v sobě spojily ikonické zelené a červené pruhy reprezentující Gucci a klasické logo North Face. Kolekce byla představena po první vlně koronaviru a vnesla tak čerstvý vzduch do luxusního módního průmyslu, na kterém se celosvětová pandemie výrazně podepsala. V této kolekci nešlo jen o oblečení – značky nabídly stany, batohy a spací pytle.

Otevřít v galerii (4)
Spojení Gucci a The North Face poukázalo na zajímavé pojetí funkčního oblečení.
Spojení Gucci a The North Face poukázalo na zajímavé pojetí funkčního oblečení. Zdroj: Profimedia
Otevřít v galerii (4)
Spojení Gucci a The North Face poukázalo na zajímavé pojetí funkčního oblečení.
Spojení Gucci a The North Face poukázalo na zajímavé pojetí funkčního oblečení. Zdroj: Profimedia

Kolaborace, které nedávají smysl 

A pak jsou tady i takové, o kterých člověk zkrátka neví, co si má myslet...

 

DHL x Vetements 

Na přehlídce Vetements v roce 2015 vyrazila na molo modelka v tričku DHL a všem přítomným doslova vyrazila dech. Značka Vetements byla tehdy vycházející hvězdou módního průmyslu. Spolupráce s přepravní společností měla tehdy znamenat další krok proti zavedenému, o což návrhářům Vetements šlo od začátku. A cena? 250 dolarů. I přes relativně vysokou cenu za nepříliš vzhledné tričko šlo o velký úspěch. Stylisti, influenceři i celosvětové hvězdy pomohly tomu, že se z této kolaborace stal hit. Pro DHL šlo o jedinečnou možnost představit se novému publiku. 

 

Prodej bytu 1+kk, Opletalova, Nové Město -
Prodej bytu 1+kk, Opletalova, Nové Město -, Praha 1

Ikea x Off-white 

Opravdu nečekané spojení připravil svým fanouškům oblíbený kreativec a návrhář Virgil Abloh. Limitované kolekce MARKERAD navržená domem s nábytkem Ikea ve spolupráci s ním představila širokou škálu bytových doplňků. Pořídit jste si mohli například koberec připomínající trávu s pro Virgila typickým nápisem v uvozovkách, který tak trochu ironicky říká „wet grass“.

Ikea touto kolekcí cílila hlavně na ty, kteří si chtějí zařídit domov podle posledních módních trendů. 

Snažím se dodat anonymním ikonám všedních dnů, které používáme bez povšimnutí, punc jedinečnosti. Např. když na jednu nohu obyčejné židle připevníte zarážku, vytvoříte něco nečekaného. Něco, co vás upoutá,“ 

řekl o kolekci sám Virgil. 

 

Balenciaga x Crocs 

Pokud jste si mysleli, že není nic horšího než Crocsy, věřte tomu, že je. A to Crocsy na podpatku. Jestli jste tuhle bizarní kolaboraci ještě nezaznamenali, budete asi překvapeni. Většina z nás si je spojí spíše se zahradními pracemi, Balenciaga se ale rozhodla udělat z nich módní hit. Crocsy na podpatku se staly součástí kolekce jaro 2022. Pedstaveny byly v zelené a černé barvě. Není to poprvé, co se Balenciaga pokusila zaexperimentovat a posunout tak tuhle domácí obuv na novou úroveň. Na přehlídce v Paříži v roce 2017 modelky obuly Crocsy na opravdu vysoké platformě, jejichž cena se vyšplhala na 850 dolarů. 

Otevřít v galerii (4)
Crocsy na podpatku šokovaly svět.
Crocsy na podpatku šokovaly svět. Zdroj: Profimedia

Zdroje: GQ.com ,untitled-magazine.com, ssense.com, refresher.cz, theluxuryeditor.com, twitter.com, ikea.com, dhl.com 

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze