Šedá myška na sebe nenechala dlouho čekat
Ačkoliv se Erdem snažil překvapit publikum barevnými květinovými a jinými “bombami” na molu, doslova stylem, kde vlastně nic není příliš - šaty kombinované s klobouky, svázané šály a - v některých případech - dokonce i loketní rukavice, jako celek působil nudně až unyle.
Asi nejvýraznějším faktorem, který doslova prozářil celou tuto show, byla všudypřítomná absence “pasu”. Ano, některé modely sice byly svázány tak, aby pas ukázaly, většina z nich ale ne. Pro některé osvobození a záruka pohodlnosti, odpoutání se od “daného”, pro ostatní však ztráta ženskosti a něčeho, co každý model dělá sexy. Jasný důkaz toho, že ženský a mužský svět se jaksi prolnul někde uprostřed a je to tak trochu škoda, protože tvary obepínající tělo a vyzvihující křivky jsou něčím, co odhaluje skutečnou podstatu krásy.
Dalším pozoruhodným faktem byla délka sukně sahající ke kotníkům. Všechny kousky oblečení ukázaly, že sice lze tuto novou délku nosit celý den, dokonce každý den, bez ohledu na příležitost, ale opět se v ní tak trochu ztrácí pojetí tvarů, které chtě nechtě splynulo v jednolitý, ničím nevyčnívající celek.

Nic víc než obyčejná skromnost
Ne že by na skromnosti bylo něco špatného, vyjadřuje jistou dávku pokory a v jednoduchosti je jistě něco krásného, nesmí to však být fádní a nezajímavé. Ačkoliv bylo cílem kolekce vypadat šik za jakékoliv situace, výsledek byl poněkud vzdálen skutečné realitě.
Erdem Moralioglu je pověstný tím, že každá jeho kolekce je založena na jedné osobě. Ani teď tomu nebylo jinak. Tentokrát to byla Tina Modotti, kterou popsal jako:
„Jde o romantickou, revoluční a zásadovou ženu. Každé oblečení má být jako pohlednice vyobrazující nějakou část jejího života.“
Modotti byla herečkou němého filmu v Hollywoodu, fotografkou a komunistkou v Mexiku. Její předčasná smrt za nejasných okolností inspirovala Moralioglu k vytvoření právě této kolekce. Je jí doslova fascinován.
Šaty z kvalitního materiálu na první pohled symbolizovaly uhlazenou eleganci. V kombinaci s našitými růžemi však působily lehce unyle a jaksi "zašle", což vedlo k jedinému, neoslnily, ani nepobouřily přítomné publikum. Otázkou zůstává, zda by si jich bez těchto detailů vůbec někdo všiml?
Přejít na e-shop
Neurazí, nenadchne
Ačkoliv je Victoria Beckham považována za módní guru a k módě má určitě blíž než ke kvalitnímu zpěvu, její nová kolekce ničím neohromila. Spousta hnědé, která zapadla někde v překladu, působila mírně ponurým dojmem. Na její obhajobu lze říct, že se uznávaná designérka tentokrát inspirovala prostředím 70. let.
Jasným důkazem dobovosti jsou i tyto kalhoty z jemné růžové látky, které sice splňují kvalitu drahé a pohodlné značky, otázkou je, zda je tento kousek skutečně něčím, co ještě nemáte a nutně potřebujete ve svém šatníku?
Zcela jistě sofistikovaná elegance s velmi moderním okrajem. Beckham navrhuje především velice ženskou módu, navíc dosažitelnou pro všechny a vždy dbá na to, aby celek působil něžně a elegantně.
Beckham byla zprvu kritizována za to, že jako ex-Spice Girl vstupuje na pole módního průmyslu. Od té doby však ušla velký kus cesty, od těsných šatů a ultra ženských sukní plynule přešla k osvobozujícím modelům. K současné kolekci se vyjádřila takto:
Přejít na e-shop
„Nemám ráda jakoukoliv komplikovanost. Tu nahradím vždy nejrůznějšími barvami, ale celek musí působit jednoduše a nadčasově.”
Tento smysl pro nadčasovost přesně vystihuje to, co dělá její kolekce tak úspěšnými.
Tak trochu rybářské nazouváky
Přehlídka Rejiny Pyo začala hlasitým zvukem nastartovaného motoru a světlometem oslňujícím nejen přítomné fotografy. Sama návrhářka k tomu řekla:
"Je to výpověd o všem, co se děje v současném světě, ať už to byl Trump či koronavirová krize.”

Volné kozačky, sukně ke kotníkům a mnoho dalšího, v čem se tvar těla poněkud ztratil do jednolité formy. Pyo tak představila velice střízlivou a udržitelnou módu, která však ničím neohromila. Udržitelnost protkala přehlídku od samých základů, kdy namísto oficiálních - papírových - pozvánek, bylo tentorkát pozvání každému poslánu emailem.
Kontroverzní prostředí a show však zcela neodpovídaly Pyině sbírce. Přinejmenším toto spojení nebylo vidět z první ruky. Kolekce byla propracovaná, silná, místy okouzlující. Modelky kráčely hrdě po molu a celá show byla jasným důkazem toho, že ne každá móda musí být líbivá, důležitá je kreativita. Nápad, neotřelost a sebedůvěra v sebe samu.