Jeden z nejpopulárnějších zpěváků poslední dekády, Justin Bieber, bude mít na Silvestra po více než třech letech samostatný koncert. Velký den dnes zažívají ve Velké Británii, začíná tu očkování proti koronaviru. Facebook a Google zas v Austrálii nezažívají své nejšťastnější dny. Jejich pozice se v této zemi velmi komplikuje.
Britové dnes začínají s očkováním proti koronaviru
Otevřít v galerii (5)
Zdravotní sestra podává vakcínuZdroj: Unsplash.com/nci
Tři dny po spuštění očkování proti koronaviru v Moskvě, kde tamější vláda využívá vakcínu Sputnik V, začíná očkovat také Velká Británie. Využije přitom vakcínu od společnosti Pfizer-BioNTech, kterou britský regulační úřad schválil v minulém týdnu. Dnes by měly být podány úvodní dávky zdravotníkům v první linii, pečovatelským pracovníkům a osobám starším 80 let.
Premiér Boris Johnson uvedl, že přípravy vakcinace jsou jedním z největších civilních logistických projektů v historii Spojeného království. Jde o největší očkovací akci v historii země. Britský ministr zdravotnictví Matt Hancock uvedl, že tento týden bude historickým okamžikem. Nejprve se bude očkovat v padesáti vybraných nemocnicích a následně se připojí i menší zdravotnická střediska a lékařské ordinace. Vakcína přichází v době, kdy je Velká Británie třetí nejpostiženější zemí v Evropě s více než 1,7 milionem potvrzených případů a více než 60 000 úmrtími, spojeními s nemocí COVID-19. Královna Alžběta II. již před pár dny uvedla, že se nechá očkovat.
Tržby za potraviny v České republice rostly
Otevřít v galerii (5)
Obchod s potravinamiZdroj: Pixabay.com/PhotoMIX-Company
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě za potraviny zvýšily o více než 3,2 procenta. V meziročním srovnání pak ještě o jednu desetinu procenta více. Opatření proti šíření koronaviru, kvůli kterým byla v letošním roce řada prodejen převážně nepotravinářského zboží uzavřena nebo měla omezený provoz, naopak zapříčinily pokles tržeb za nepotravinářské zboží. Meziročně sice jen o 0,2 %, ale meziměsíčně skoro o 4 procentní body. Velmi markantní je propad tržeb u obchodů s oděvy a obuví (- 36,5 %) a výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (- 18, 8 %). Posilovaly naopak nákupy prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby (+ 31,5 %).
Prodej pasivního domu 5+1, Praha 9 - 184, Okolí Prahy
Zobrazit nemovitost
Facebook a Google by měly platit za mediální obsah
Otevřít v galerii (5)
Chytrý telefon s mobilními aplikacemiZdroj: Pexels.com/Tracy Le Blanc
Austrálie zavede zítra v parlamentu zákony, které nařizují Facebooku a Googlu, aby vyjednaly, kolik zaplatí místním mediálním vydavatelům za sdílený zpravodajský obsah. Jde o první podobný krok na světě, který by měl ochránit nezávislou žurnalistiku. Internetoví giganti se však bouří a tvrdí, že na webové stránky australských médií každoročně přivádějí davy čtenářů.
"Jedná se o obrovskou reformu. Jsme první na světě a celý svět teď sleduje, co se děje tady v Austrálii,"
řekl novinářům v hlavním městě novinářům australský ministr financí Josh Frydenberg. Austrálie se snažila přinutit technologické giganty k jednáním s mediálními vydavateli již dříve, ale k žádné spolupráci nedošlo.
Justin Bieber se chystá na silvestrovský koncert
Otevřít v galerii (5)
Mladý Justin Bieber na koncertním turnéZdroj: Pexels.com/12019
Půjde o jeho první koncert od roku 2017. Šestadvacetiletý kanadský zpěvák je pravděpodobně nejdiskutovanější pěveckou hvězdou poslední dekády. Proslavil se ve velmi mladém věku a několikrát objel svět. V listopadu 2016 koncertoval i v pražské O2 Aréně. Teď chystá speciální silvestrovský živý koncert ve spolupráci se společností T-Mobile. Mělo by jít o velkolepou show u příležitosti oslavy příchodu Nového roku 2021. Pro zákazníky tohoto mobilního obra bude přístup k live streamu zdarma, ostatní za něj zaplatí 25 dolarů (zhruba 550 českých korun).
"Pracujeme na dalších překvapeních, které si během této speciální noci užijete. Nemůžu se dočkat, až společně vykopneme rok 2020,"
vzkázal svým fanouškům Bieber, který v letošním roce vydal své nové album Changes a připsal si tři nominace na prestižní ceny Grammy.
IKEA po sedmdesáti letech ruší svůj katalog
Otevřít v galerii (5)
Katalog IKEAZdroj: Unsplash.com/billow926
Společnost IKEA přistoupila k ráznému kroku. Po desítkách let ruší vydávání svého ikonického katalogu, který prošel rukama stovek milionů zákazníků po celém světě. Švédská firma uvedla, že tak činí v reakci na rostoucí popularitu online nakupování. Podle vedení společnosti se jedná o velmi emocionální, ale zároveň také racionální rozhodnutí. Katalog nekončí jen ve své tištěné, ale také digitální verzi.
"Ve skutečnosti je to přirozený proces. Spotřeba obsahu a chování zákazníků se změnily. Abychom mohli oslovit a efektivně komunikovat se zákazníky, budeme se muset i nadále přijímat nejrůznějšími nové způsoby,"
uvedl ve svém prohlášení Konrad Grüss, výkonný ředitel společnosti IKEA. IKEA katalog začala vydávat ve Švédsku v roce 1951. Jen v roce 2016 vytiskla více než 200 milionů jeho kopií ve 32 jazycích.
To je z naší strany pro dnešní ráno vše. Přejeme vám, ať vás po celý den provázejí optimismus a radost ze života.
"Především se nauč mít radost. Pravá radost je tím nejdůležitějším v životě,"
řekl už před dvěma tisíciletími římský filozof Seneca.
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.