Léto ještě nezaklepalo na dveře a už teď máme díky Pařížskému týdnu módy jasno, co oblékneme na podzim a v zimě. Přehlídková mola přinesla pestrou paletu trendů a nových střihů, které budou dominovat dominovat módní scéně v nadcházející sezóně. Designéři se inspirovali nejen historií, ale také moderním streetwearem, čímž vzniká i tentokrát dokonalý mix elegance a tradice. Nebyla nouze také o názornou ukázku progresivního přístupu k módě, který je vždy velkou inspirací.
Letos se na týdnu módy v Paříži dějí věci! Jak astrologové předpovídali, že rok 2025 bude časem, kdy se budeme vracet sami k sobě a ke svým přáním, ve stejném duchu se nese poselství, které přichází z módního světa. Kromě trendů, kterým dominuje elegance i touha být viděn, totiž značky poukazují na to, že je třeba dbát na individualitu a osobní preference. Zdá se, že pomalu opouštíme svět, kterému dominují striktní trendy!
Hranice mezi mužským a ženským světem
Například kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri představila letos kolekci inspirovanou románem Virginie Woolf s názvem Orlando. Modely, které připravila pro přehlídkové molo, chtěla rozbít hranice mezi mužským a ženským oděvem. Ačkoliv se v posledních letech setkáváme s tím, že ženy rády obléknou i ryze mužské kousky, naopak to příliš nefunguje. Muži se mnohdy bojí obléknout něco, co je vnímáno ryze jako ženské. A je to škoda!
Dior se to chystá změnit a přehlídka, která se odehrávala na scéně připomínající prehistorickou krajinu, ukazovala na to, že v minulosti stereotypy, kterých se nyní držíme, dříve neplatily. A nic nebrání tomu, abychom znovu otevřely své skříně fantazii. Co dalšího vás možná inspiruje k obměně šatníku?
Luxusní loft na prodej 3+kk, Praha Modřany, Praha 4
Zobrazit nemovitost
Dior se vrací ke své klasice
Značka Dior se letos vrací ke svým ikonickým prvkům, jako je bar jacket nebo klasická bílá košile. Nadčasová elegance nikdy nevyjde z módy a některé kousky se zkrátka vyplatí mít ve skříni každý rok. Kromě jiných značek, které vsázely na extravaganci a výrazné prvky, se Dior drží svých zásad a ukazuje, že i v neutrálních tónech můžete být nepřehlédnutelní.
Na druhou stranu se letos potvrdilo, že i móda z ulice může mít nádech luxusu. Jedním z nejdiskutovanějších se staly tepláky Adidas Firebird, které byly často kombinovány s luxusními kousky. Pohodlné a ležérní oblečení se stále častěji stává neoddělitelnou součástí módního světa a patří do skříně i toho největšího milovníka luxusní módy. U značky Adidas je tento trend k vidění dlouhodobě. Ve svých kolekcích už nějaký čas nabízí například teplákové soupravy, které následují módní aktuální módní trendy - například široké zvonové kalhoty. Kousky značky Adidas také ve velké míře dominovaly týdnu módy v New Yorku. Zdá se, že značka nabírá svůj druhý dech a stává se znovu lovebrandem, ačkoliv se v minulých letech mohlo zdát, že prohrává nad oblíbeným konkurentem Nike.
Otevřít v galerii (2)
Přehlídka DiorZdroj: Profimedia
Ostré linie a rafinované střihy
V Paříži také debutovala Sarah Burton, bývalá kreativní ředitelka značky Alexander McQueen, a to se svou první kolekcí pro Givenchy. Její návrhy se nesly ve znamení ostrých linií, rafinovaných střihů i dramatických detailů. Jedním z největších překvapení letošního týdnu módy v Paříži však zatím zůstává značka Zomer, která se zaměřila na udržitelnost. Kolekce byla inspirovaná přírodními prvky. Využívá totiž organické materiály s nulovou uhlíkovou stopou.
Přehlídka tak ukázala například oblečení z recyklovaných vláken, čímž může být v budoucnu inspirací pro nový standard ekologické módy. Ta je stále větším tématem a očekává se, že ekologie a módní průmysl půjdou v budoucnu ruku v ruce - tak, jak jen to bude možné. Na druhou stranu se ale Zomer nebojí experimentovat s tvary a střihy, čímž si snadno získal pozornost přítomných. A nebyl jediný. Skvěle dopadla také přehlídka Undercover, která oslavila své 35. výročí kolekcí plnou třpytek, balónků a spoluprací se značkou Champion nebo Alaïa, která pod vedením Pietera Muliera představila avantgardní kolekci inspirovanou sochařským uměním.
V dalších dnech se představí také Chanel, Louis Vuitton, očekávaná Baleciaga nebo Alexandr McQueen.
Otevřít v galerii (2)
Přehlídka ZomerZdroj: Profimedia
Co se vrátí do našich šaten?
Pařížský týden módy přináší důležité poselství. Móda bude stále více o individualitě a překračování hranic mezi formálním a neformálním stylem. Můžeme očekávat častější kolaborace sportovních značek s těmi luxusními, streetwear se stává neoddělitelnou součástí prestižních akcí.
Kvalitní střihy nikdy nevyjdou z módy a po vzoru značky Zomer lze předpokládat, že ekologie bude mít v oblasti módy v budoucnu hlavní slovo. A může být stejně sofistikovaná jako tradiční haute couture.
Ať už se rozhodnete pro ikonický kabát inspirovaný historií, ležérní sportovní kousky kombinované se sportovními prvky nebo bláznivou extravaganci, je na to v nadcházející sezóně prostor. Protože právě ta bude zřejmě o vyjádření jedince, o tom, co vám padne, podtrhuje přednosti a skrývá nedostatky - a v neposlední řadě to, v čem se cítíte opravdu dobře.
Uvidíme, co přinesou další pařížské dny. Inspiraci můžete čerpat až do 11. března 2025, kdy čeká Paříž velkolepé finále týdne módy.
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.