Top hledané
Výsledky (0)
Barvy hrají v našich životech velmi významnou roli. O jejich odlišném působení na člověka vědí designéři, módní návrháři i tvůrci reklam. Co napoví barvy o nás samotných podle toho, co si oblékáme a jak dekorujeme své interiéry? A jak barev využívají firmy ve své marketingové strategii?

Psychologie barev a jejich moc

Eva Ledecká
25. ledna 2017
+ Přidat na Seznam.cz
2 minuty

Barvy, které kolem sebe máme, ovlivňují naše vnímání. O vlivu barev přemýšleli už starověké civilizace a kultury jako třeba Egypťané nebo Číňané, kteří barvy využívali jako léčebné prostředky.

Bílá: nevinnost a čistota

Bílá barva symbolizuje nevinnost a čistotu. V interiéru zvětšuje prostor a působí sterilně a chladně. Doplněna o jiné barevné prvky však působí honosně, jemně a luxusně. Lidé, kteří se oblékají do bílé barvy dávají najevo svou originalitu, jedinečnost a čistotu duše. Bílá se používá všude, kde je potřeba upozornit na čistotu. Proto ji budou vždy jako svou hlavní barvu využívat kosmetické salóny a kliniky. Využívají je také značky luxusních parfémů a kosmetických produktů jako je například Dior nebo Channel.

Černá: elegance a luxus

Mnoho lidí považuje za svou oblíbenou barvu černou. Jedná se o extrémní a elegantní barvu. Je to barva smutku i slavnosti. Opuštěnosti i tajemna. Při přílišném používání může navodit pocit sklíčenosti i špatnou náladu. Je však také symbolem moci a sofistikovanosti. Je hojně využívaná v módním průmyslu kvůli svému jedinečnému efektu zeštíhlení. Černá je také barva, která pro muže představuje luxus. Najdete ji proto v reklamních spotech luxusních vozů nebo na obalech luxusních produktů pro muže.

Červená: energie

Červenou barvu volí sebevědomí lidé. Je spojována s láskou, ohněm, energií a vášní. Lidé, kteří se červené barvy příliš straní, dávají najevo svou pasivitu a vyčerpanost. Obohaťte svůj interiér i šatník o nějaký luxusní kousek a načerpejte novou energii. V marketingu se hodně využívá, neboť zvyšuje tep a dodává chuť k jídlu. proto ji velmi rádi používají potravinářské firmy a restaurace.

Byt s výhledem na Pražský hrad 94m
Byt s výhledem na Pražský hrad 94m, Praha 2

Žlutá: povzbuzení

Žlutá barva je spojována s harmonií a plným životem. S oblibou ji vyhledávají lidé, kteří jsou plni očekávání a nadějí. Kvůli velkému množství světla však unavuje oči a nedoporučuje se jako barva do interiéru, ve kterém se pracuje a tvoří. Je to barva, která poutá pozornost. Najdete ji na obalech produktů, které se snaží vás zaujmout.

Modrá: produktivita

Chcete-li v pracovním prostředí podávat vyšší výkony, volte modrou barvu. Navozuje pocit vyrovnanosti a klidu. Zlepšuje vnímání a pohled na ni uspokojuje. Kdo nosí modrou barvu na svém oblečení, prozrazuje o sobě, že vede bohatý vnitřní život. Modrá znamená intelekt a jistotu, proto ji využívají výrobci technologií pro propagaci svých produktů nebo cestovní kanceláře. Naopak v potravinářském průmyslu se s ní setkáte nejméně.

Zelená: klid a přirozenost

Zelená barva představuje růst a nový začátek. Vzbuzuje důvěru a dodává pocit klidu. Volí ji lidé, kteří se nebojí překážek, touží po obdivu a uznání. Je také barvou plodnosti, představuje štěstí a zdraví. Zelená se hodně využívá v marketingu firem, které chtějí poukázat na odpovědný přístup k životnímu prostředí, čerstvost a přirozenost svých produktů.  

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze