Top hledané
Výsledky (0)
O životě mezi automobily, lásce k francouzskému chic stylu a profesním úspěchu

Rychlá zpověď- ředitelka prémiové automobilové značky DS Martina Bedrnová: Nikdy mě nenapadlo, že budu pracovat s automobily

Šárka Kabátová
18. listopadu 2021
+ Přidat na Seznam.cz
7 minut čtení

Když se dáte do hovoru s ředitelkou automobilové značky DS Martinou Bedrnovou na módní přehlídce Natali Ruden, která je ambasadorkou DS, povídáte si nejen o módě a ženských tématech, ale velice snadno se přes designové a luxusní materiály dostanete i k autům a její profesi. Pro LP-life.cz prozradila, co se jí líbí na francouzských automobilech a čím jsou originální a jiné, a v čem tkví úspěch značky, v jejímž čele stojí již tři roky.

 

V současnosti jste již 3 roky ředitelkou prémiové francouzské automobilové značky DS, jaké byly vaše začátky v automobilovém odvětví, které je spíše specifické pro muže? Jste technický typ ženy?

Začnu tou druhou částí. Vůbec nejsem technický typ ženy a ani by mě nenapadlo, že někdy budu pracovat s auty. Ale chtěla tomu náhoda před zhruba už 19 lety, kdy jsem byla oslovená po mateřské dovolené nastoupit k automobilové značce do oddělení komunikace a PR, byť jsem před tím pracovala pro francouzské firmy úplně jiného charakteru, spíš v roli consultingu a ekonomického poradenství. Ale ta příležitost přišla a mně se to líbilo. Auto je krásný produkt a já jsem zjistila, že technika není úplně to, co bych musela v komunikaci přímo ovládat. Opravovat auto nebo rozumět motorům není úplně to, co je nutné.

Bylo složité vstoupit v naší republice na nasycený trh prémiových vozů, který je většinou ovládaný především německými značkami a přivézt sem francouzské automobily?

Není to jednoduché. Samozřejmě v České republice se tomu říká „německá trojka“ prémiových značek, která je velmi zavedená. Jsme trh, který je velmi blízko Německu, ale myslím, že Francouzi mají co říct, protože vidí své produkty a svůj styl života zase úplně jinak. My jsme vnesli do prémiové kategorie automobilů vlastně takovou tu rafinovanost, francouzský luxus, jisté fajnšmekrovství, takový ten styl „chic“ a zaměření na materiály a opravdu prvotřídní kvalitu, módu a podobně. Myslím si, že to je něco, co ocení i náš trh.

Vila na prodej - Klánovice - 465m
Vila na prodej - Klánovice - 465m, Praha 9

Co bylo nejobtížnější a co vás na tom nejvíce bavilo?

Nejobtížnější bylo opravdu se sžít s produkty, protože samozřejmě v počátku, když člověk neznalý automobilové branže přijde do sektoru s auty, je potřeba načerpat spoustu nových informací, projít různými školeními, ta auta si osahat a projezdit. Takže zpočátku měl člověk takový trošku možná ostych, ale nakonec zjistí, že ho to může přímo velice bavit. A jak říkám, je to opravdu krásný produkt, pro mě by bylo určitě mnohem složitější prodávat třeba věci, které jsou nehmotné, které těžko můžete lidem ukázat. Kdežto ten automobil vás sám jednoduše nadchne a vy pak své naladění předáte dál a nadchnete i ty ostatní kolem sebe.

Co je pro vozy z vaší nabídky charakteristické a čím se odlišují od ostatních?

Pro vozy naší značky je právě charakteristický výrazný a jedinečný styl, avantgardní přístup, řešení neobvyklá v automobilovém odvětví. DS se zrodila v Paříži a proto se také interiéry našich vozidel pyšní názvy dle slavných pařížských míst, jako Montmartre, Bastille nebo Opéra. Naše vozy jsou velmi komfortní, velmi příjemné, co se týče právě prvotřídních materiálů, mají inspiraci z oblasti šperkařství, takže v nich najdete různé tepané kovové materiály, skleněné krystalky, inspiraci diamanty nebo třeba proplétání kožených sedadel Bracelet, tak, jak se proplétaly řemínky hodinek u značky Chanel. Takže opravdu je tam ta tzv. haute couture. A to je to, co možná tu značku odlišuje nejvíce.

Pro jaký typ klientů jsou určeny především?

Tak trošku to souvisí i s tím, co jsem již říkala. Jsou určené pro zákazníky, kteří mají svůj styl a chtějí ukázat svůj styl a nebojí se mít něco výjimečného, nechtějí zapadnout, ale naopak chtějí vystoupit z řady a vyjádřit svou osobnost i skrz svůj automobil. Není to pro ně pouze přepravní prostředek z bodu A do bodu B, ale v podstatě součást jejich životního stylu a osobnosti.

Týká se to více žen nebo mužů?

Řekla bych, že obou pohlaví, samozřejmě ženy více zajímají opravdu materiály, nádherné barvy a různé kombinace, které nabízíme. Muži zase oceňují různé technické finesy a více technologické charaktery našich vozidel. Já jsem sice hovořila o designu, ale naše vozy jsou i velice vyspělé po stránce technologické. Máme vozy, které mají hybridní i elektrický pohon, mají světlomety matrix, které mají dosvit 500 metrů, otáčí se do zatáček, máme adaptivní podvozky, máme prostě spoustu věcí, které baví i muže. Takže si obě pohlaví najdou to své a mezi klienty máme muže i ženy.

Váš showroom se stal vítězem březnového kola Czech Top Shop 2021. Jak tento prostor vznikal, v čem je výjimečný a na co byste tam nalákala další klienty?

Náš showroom se jmenuje DS Store a je v Praze na Černém mostě a je to jediný showroom značky DS v České republice. Naše značka má showroomy, které nejsou obvyklé, tak jak lidé obvykle znají ostatní autosalony. Provádíme náš prodej v prostorách, které jsou zařízeny jako luxusní butik, takže showroom je v černé barvě, vystavujeme menší počet vozidel, není tedy celý zaplněný vozy. Máme to udělané tak, aby vozy mohly vyniknout, a klademe důraz i na to samotné prostředí, aby lidé u nás mohli dýchat, aby tam byl prostor, aby si sedli do krásné sedačky a mohli si vyzkoušet i virtuální realitu. Ostatní vozy, které zrovna nejsou na showroomu si opravdu tak vyzkouší v reálném prostředí 3D virtuální reality, která je zavede přímo do Paříže na náměstí Svornosti. Dále na ně působí náš vlastní parfém, který je součástí našich showroomů a naše charakteristická hudba. Je to prostě celý komplex věcí, rádi si dáme se zákazníkem dobrou kávu, všechny věci probíráme v naprostém klidu a samozřejmě potom následuje i testovací jízda. Náš showroom je opravdu inspirován pařížskými butiky. Takže by se tam mohly prodávat třeba drahé kabelky anebo naše vozy.

Již jste zmínila, že máte jak hybridy, tak elektromobily. Jaká negativa a pozitiva vidíte v tomto druhu vozů?

Myslím si, že mají mnoho pozitiv. Jsou hlavně ekologické, a to je asi pro nás všechny rozhodně téma číslo jedna, pomoci našemu životnímu prostředí, za druhé jsou velmi úsporné, a to jak hybridní vozy, tak i ty plně elektrické. Mají velmi dobré jízdní vlastnosti. Jsou to vozy, které mají poměrně značný odpich a disponují silnými motory. Ještě když jsem nevěděla, co to elektrické vozy jsou, měla jsem laickou představu, že jsou to nějaká ekologická „popojíždítka“ třeba jako v zoologické zahradě a že jezdí jen pomalu. Ale není tomu tak. Dneska jsou tyto vozy naprosto standardní a mají normální výkony. Na druhé straně ještě není zcela rozvinutá síť dobíjecích stanic, takže do jisté míry musí zákazník vědět, jestli je takový vůz pro něj vhodný. Je určitě vhodný pro zákazníky, kteří mají možnost dobíjet vůz v domácím prostředí nebo v zaměstnání. Protože pokud by byl odkázán pouze na síť veřejných dobíjecích stanic, tak by řídil svůj život podle dobíjecích stanic, kde se zrovna nachází a kolik času bude třeba u dobíjecí stanice dobíjením strávit. Takže i toto vždy probíráme se zákazníky, jestli jsou tzv. kompatibilní pro elektromobilitu, aby pak nebyli zaskočeni, že nemohou elektrický vůz používat, tak pohodlně, jak si představovali. Co se týká hybridního vozu, tam je to trošku jiné, protože takový vůz má i nádrž na normální palivo. Může jezdit v případě potřeby i na spalovací motor, takže tam je větší svoboda. Po městě můžete jezdit kratší trasy na baterii, ale samozřejmě si ji musíte také někde dobít. Když však nemáte dobito, můžete jezdit na benzín a máte tak více svobody.

Někteří prodejci právě těchto druhů automobilů se chystají k online prodeji. Je to i vaše cesta?

Také tuto situaci sledujeme. Samozřejmě vidíme cestu našich zákazníků, která momentálně ve velké míře prochází přes elektronická média, přes webové stránky, konfigurátory a různé elektronické poptávky. Samozřejmě jsme na to zařízeni, aby s námi mohl člověk z pohodlí svého domova večer třeba chatovat, poslat nám poptávku, nebo si mohl nakonfigurovat vůz. Myslíme si ale, že samotný prodej je pak stále pro zákazníka zajímavý uskutečnit v prostředí, ve kterém si člověk svůj produkt objeví a že je to pro něj prostě důležité. Pro lidi, kteří si jdou koupit náš vůz je to slavnostní okamžik a chtějí si ho zažít v luxusním prostředí našeho showroomu. Ale samozřejmě vidíme tendenci, že lidé, mají čím dál méně času a už i my máme i klienty, kteří si třeba přejí dovézt vůz domů. Prostě nechtějí si ho převzít na showroomu, je pro ně komfortnější nechat si zakoupený vůz dovézt až domů a my to samozřejmě děláme. Máme tak nastaven i prodejní tým, který může zákazníka obsloužit kdekoliv si bude přát, ale zatím naprostá většina zákazníků provádí nákup a převzetí vozu na DS Store, který má prostě tu správnou atmosféru.

Jaké auto máte vy a proč jste si ho vybrala?

Já konkrétně jezdím vozem DS 7 Crossback E-Tense, což znamená právě tu elektřinu. Mám vůz na plug in hybridní pohon, je to SUV auto střední kategorie. Jsem naprosto spokojená, je velice příjemné, luxusní a pohodlné. Je v takové teplé barvě, zlaté byzantské, která symbolizuje světla noční Paříže. Když do ní přilétáte v noci, tak září oranžově stejně jako můj vůz. Takže i toto ke mně samozřejmě nějak promlouvá a mohu jen doporučit.

Velice vám děkuji za rozhovor.

Já také děkuji.

Rychlá zpověď:

Třemi slovy – historie, současnost a budoucnost vašich automobilů?

Design, jedinečnost, avantgarda, elektřina.

Co nemají německá auta oproti francouzským?

Šarm, rafinovanost a umění užívat života, být nad věcí a v pohodě.

Šperk, kabelka nebo auto?

Všechno, neobejdu se ani bez jednoho.

Co by si žena měla vždy vzít do auta?

Za mě vodu, já nejezdím bez vody.

Váš recept na osobní úspěch?

Nebát se výzev, jít do toho a mít chuť se učit.

Co z vašeho pohledu může zvýšit dokonalost automobilů obecně?

Asi myšlení na člověka. To znamená nějaká super ergonomie, aby se v autě cítil člověk jako doma, v pohodlíčku, jako na dovolené, bez stresu.

Při jaké činnosti si dokážete odpočinout?

Mám ráda wellness a četbu.

Do čeho se ráda obléknete, když čekáte významného klienta?

Šaty.

Co je pro vás osobně u auta nejdůležitější?

Aby mi sedlo do ruky. Musím se v něm na první dojem cítit dobře.

Co se vám nelíbí na parkovacím systému v Praze?

Mně se líbí, protože já díky svému „plug in hybridu“ můžu parkovat teď docela v pohodě, tedy i na modrých a jiných zónách. Ale jinak je to bída, aut je mnoho a parkovacích míst málo.

V čem se ve vašem oboru liší nároky českých zákazníků od zbytku světa?

Už se moc neliší. Čeští zákazníci jsou nároční, úplně jako všude jinde.

Co očekáváte od nové vlády a neodpustila byste jí to?

Větší podporu elektromobilitě, protože ta v Čechách chybí. A možná se trošku začíná blýskat na nové časy.

Jakým způsobem si spoříte na důchod?

Klasicky penzijním připojištěním a jinak investuji do nemovitostí.

Co máte nejraději na Vánocích?

Rozhodně atmosféru, ať je to jakkoliv zprofanované, pořád mám ráda rozsvícené stromečky, svíčky a to tajemno.
DOTAZOVANÝ SE PTÁ REDAKTORA:

Jaká jste řidička? Baví řízení?

Moc mě baví řízení, je to pro mě vášeň a mám ráda klidnou jízdu.
To jsem ráda, já bych vás i tak tipla, že jste taková elegantní žena a že si dokážete jízdu užít a auto pro vás není jen užitkový vůz, ale také vaše zábava. To je fajn.
Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze