Módní spolupráce: o co se vlastně jedná? Kdy tohle začalo? A jaké otřásly světem? Určitě jste už o některých slyšeli a chtěli jste se dozvědět víc. Tak se pojďme společně podívat, co může vzniknout, když dvě kreativní osoby dají hlavy dohromady.
Módní spolupráce jsou partnerství mezi dvěma nebo více subjekty v rámci módního průmyslu, což často vede k jedinečné kolekci takzvané ,,limitovaná edice''. Tato souhra může zahrnovat spolupráci módních značek s dalšími návrháři či celebritami. Dokonce může vytvořit spolupráci napříč odvětvími, která spojuje módu a technologii, umění nebo sport. Toto je pro značky způsob, jak vytvořit rozruch, oslovit nové publikum a vnést do svých kolekcí nové nápady. Některé pozoruhodné příklady, které jsme mohli vidět, jsou Nike x Off-White by Virgil Abloh, Louis Vuitton x Supreme nebo Gucci x Dapper Dan. Módní spolupráce může být oboustranně přínosná a umožňuje každému využít silné a estetické stránky toho druhého. Často podporují prodeje a přispívají k celkové inovaci a kreativitě v módním průmyslu. První spolupráce mezi světem módy a uměním se datuje do 30. let 20. století, ke které došlo mezi Elsou Schiaparelli, která vymyslela módní přehlídky, jak je známe dnes, a Salvadorem Dalim, mistrem surrealismu. Takovéto společné výtvory jsou nyní běžnou měnou ve světě módy. I když se někdy mohou zdát samozřejmé nebo se opakují, některé stále vědí, jak vzbudit zvědavost a zájem mezi veřejností. Některé z těchto spoluprací nepochybně vstoupily do historie oděvu. My se ale pojďme podívat na některé, které nás čekají v novém roce 2024, a nebo ty které právě přicházejí na trh.
Prodej pasivního domu 5+1, Praha 9 - 184, Okolí Prahy
Zobrazit nemovitost
Givenchy x Undercover
Dne 21. srpna se objevila upoutávka na tričko navržené Junem Takahashi, návrhářem a zakladatelem značky Undercover, na instagramovém profilu kreativního ředitele Givenchy. Tímto oznámili Givenchy x Undercover svou spolupráci do roku 2024. Jedná se o spolupráci, kterou by si jen málokdo dokázal představit. Dvě jména rezonance a protikladných stylů se spojí a slibují, že vyústí v jednu z nejžádanějších a nejdiskutovanějších kolekcí roku 2024. Na jedné straně skvělý japonský průkopník streetwearu Jun Takahashi a na druhé straně typický, elegantní, pařížský módní dům Givenchy. Jak se podaří tyto dva odlišné styly propojit? A co z toho vznikne? Nemůžeme se dočkat!
Dánská značka Ganni nedávno uzavřela Copenhagen Fashion Week přehlídkou pro jaro-léto 2024, která vzbudila velký zájem. Na dráze dominovaly zemité tóny, přírodní látky jako džínovina a kůže a také zásadní siluety typické pro dánskou značku. Během této prezentace byla také odhalena nadcházející spolupráce s New Balance plánovaná na jaro. New Balance určitě všichni znáte. Jedná se o známou značku bot, které můžete vidět na většině lidí v ulicích. Není to jejich první spolupráce. Po úspěchu v roce 2022 s názvem kolekce ,,Hello, World!’’, se rozhodli svůj triumf zopakovat. My budeme držet palce, ať se opět za daří.
Simone Rocha x Crocs
Boty Crocs jsou nyní velkým trendem. Ano, nejdřív jsme je nosili jen k pláži nebo na zahradu. Nyní s nimi vyjdeme do ulic! Módní návrháři pomáhají Crocsu udržet si reputaci stálice pouličního stylu za pomocí ozdob a barev. Tyto boty byly kdysi rušivé, ale nyní se staly hlavním pilířem přehlídkového mola a akceptovány jako mainstreamový trend. Módní návrhářka Simone Rocha představila novou kolekci pro rok 2024. Kde dokázala vnést do Crocs pocit novosti se zajímavou novou siluetou a také spoustou dívčích ozdob, které přenesou obuv z denní na večerní.
H&M X Rabanne
Kreativní ředitel značky Rabanne, známá pro své metalické třásně, představil spolupráci s H&M. Kolekce, která dorazila letos na podzim, obsahovala předělané Rabanne ready-to-wear minulých vzhledů. Jedná se o zábavnou, lehkou a hlavně nadčasovou kolekci. Mohli jsme vidět stříbrné šaty s řetězy a spony, zlaté minisukně, podprsenky s flitry, chromované obleky a vícebarevné, vzorované kousky. Ideální oblečení na oslavu nového roku. Nemyslíte?
Otevřít v galerii (1)
Kristýna Schicková ve zlatém modelu H&M X RabanneZdroj: Profimedia
Skims X Swarovski
To nám připomíná, že i Kim Kardashian vydala tento rok na podzim svojí spolupráci a to se šperky Swarovski. Kim vlastní svojí značku nazývající se Skims. Skims se především orientuje na spodní dámské prádlo a ve spolupráci Swarovski se rozhodli vydat šaty a bodyčko posázenými drahokamy. Celkový vzhled vypadá luxusně a stříbrné odlesky kamínků dodávají ten správný šmrnc. Myslíme si, že každou ženu by pod stromečkem nadchlo takové prádlo.
Rok plných překvapení!
Jak můžeme vidět, tak v novém roce se máme na co těšit. Módní domy neustále přicházejí s něčím novým a naše šatníky se pomalu plní. A to je teprve taková malá ochutnávka toho, co nás doopravdy ještě čeká. Tak nás určitě sledujte, aby jste o žádné novinky nepřišli.
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.