Top hledané
Výsledky (0)
Rada hl. m. Prahy rozhodla o rozšíření vyhlášky, která reguluje reklamu ve veřejných prostranstvích.

Z Prahy zmizí reklamní plachty. Změna se dotkne všech památkově chráněných území

Martina Šmalclová
30. listopadu 2020
+ Přidat na Seznam.cz
2 minuty
Část Prahy

Aktuální nařízení, které reguluje reklamu, platí v Praze od roku 2006. Až dosud se ale týkalo jen nejpřísněji chráněné památkové rezervace v historickém centru Prahy. Tomu je ale konec. Nová vyhláška, která vejde v platnost 1. října 2021, rozšiřuje nařízení na další památkově chráněná území, mj. i na Vinohrady, Letnou, Dejvice nebo Smíchov a vůbec všechny oblasti, kam až sahá ochranné pásmo Pražské památkové rezervace.

„V památkově chráněných územích se nachází řada krásných domů, reklamní plachty na fasádách je často zakrývají a tím zcela mění nejen naše vnímání architektury samotných objektů, ale především celkový dojem z prostoru. Dlouhodobě se snažíme o zlepšování kvality veřejných prostranství, tedy míst, která jako obyvatelé města sdílíme. Jsem rád, že tak činíme nejen stavebními úpravami ulic a náměstí, ale i legislativními kroky, mezi které se řadí i dnes schválené nařízení, “

říká Petr Hlaváček, náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje.

Otevřít v galerii (4)
Petr Hlaváček
Petr HlaváčekZdroj: Petr Hloušek / Právo / Profimedia

Reklama v kultivované podobě

A regulaci reklamy a stanovení jasných a srozumitelných pravidel podporuje i radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu, Hana Třeštíková. Dle ní reklama do města patří, ale v kultivované podobě.

Otevřít v galerii (4)
Část Prahy s reklamní plachtou
Část Prahy s reklamní plachtouZdroj: Magistrát hlavního města Prahy
Otevřít v galerii (4)
Část Prahy s reklamní plachtou
Část Prahy s reklamní plachtouZdroj: Magistrát hlavního města Prahy

Tři stupně přísnosti

Nově schválená vyhláška bude mít tři stupně přísnosti. Nejpřísnější pravidla budou i nadále platit na území Pražské památkové rezervace. Zde se oproti současnému stavu téměř nic nemění. Památkové zóny pak budou spadat do druhého pásma. Platit zde bude méně přísná varianta zakazující šíření reklamních plachet a bannerů, reklamy dodatečně umístěné na dopravních prostředcích, ale taky rozdávání letáků a vylepování plakátů mimo zkolaudovaná místa. Ve třetím, nejméně přísném pásmu, pak budou zakázány jen ty nejrušivější reklamy – reklamní plachty a reklamy na dopravních prostředcích.

Podnikatelé se nemusí bát

Vyhláška je koncipovaná tak, aby se vztahovala jen na reklamu, která není zkolaudovaná podle stavebního zákona. Podnikatelé se proto nemusí bát, že by jim byla znemožněna instalace reklamního zařízení v blízkosti provozovny. Nutné bude pouze dodržet ustanovení Pražských stavebních předpisů, které stanoví kupříkladu její maximální rozměry. Stavební úřad také zkontroluje provedení a stabilitu nosiče. Minulostí však bude nekontrolovatelné umísťování plachet a bannerů na ploty či fasády domů.

Otevřít v galerii (4)
Část Prahy s reklamní plachtou
Část Prahy s reklamní plachtouZdroj: Magistrát hlavního města Prahy

„Velmi mě těší, že se městu daří pokračovat v regulaci reklamy. Institut plánování a rozvoje Prahy dlouhodobě usiluje o to, aby v Praze opět vznikl kultivovaný veřejný prostor, kde má reklama svá jasná pravidla. Proto jsme už v roce 2014 vytvořili Manuál tvorby veřejných prostranství, který obsahuje i návod na to, jak ve městě s reklamou zacházet. Věřím, že rozšíření vyhlášky povede k tomu, že nám všem bude v Praze zase o něco lépe,“

 vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Vyhlášku připravil Magistrát hl. m. Prahy ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Prodej luxusního bytu Praha 4 - 214m
Prodej luxusního bytu Praha 4 - 214m, Praha 4
Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze