Přijde vám, že fotbal a móda nejdou dohromady? V žádném případě! Právě spolupráce ať už mezi jednotlivými fotbalisty či celými fotbalovými týmy a luxusními high-fashion značkami se módnímu průmyslu už mnohokrát vyplatila! Pojďme se podívat na ty nejlepší kolaborace, které spojení sportu a módy přineslo.
řekl Bertony da Silva, zakladatel nizozemské značky Arte, která se spojila s jedním nejlepších nizozemských klubů, RSC Anderlecht, a při příležitosti zápasu s francouzským Lyonem pro něj připravila speciální designový retro dres v klubových barvách, který reflektoval hodnoty klubu.
I z jeho vyjádření je jasné, že dívat se na fotbal pouze jako na sport, který po 90 minutách na hřišti končí a nemá žádný dopad na reálný svět, je dávno překonané. Právě fotbalisté jsou jedni z nejvlivnějších sportovců na planetě, ke kterým nevzhlíží jen děti, ale také dospělí fanoušci, kteří mohou být cílovou skupinou právě luxusních značek neustále hledajících nové způsoby, jak tyto segmenty oslovit. A právě kolaborace s fotbalovými týmy může být jednou z variant.
Právě Dior se stal oficiálním partnerem PSG. Kim Jones, umělecký ředitel Dioru, bude navrhovat pro tým Paris Saint-Germain dvě sezony. Jde o elegantní kolekci, která kombinuje formální i neformální kousky a v černých a tmavě modrých odstínech odkazuje na klubové barvy. V kolekci najdete například kašmírový kabát, sako, kalhoty nebo doplňky, jako je tradiční saddle bag nebo žakárová kravata s logem PSG.
Italský klub Inter Milán oznámil oficiální partnerství se značkou Moncler v minulém roce. V rámci tříleté smlouvy s klubem představil Moncler 15 ready-to-wear kousků oblečení a doplňků. Kousky jsou elegantní a vyvedené v tmavě modré barvě, která odkazuje na barevnou paletu využívanou klubem.
Londýnská značka Palace ve spolupráci s italským Juventusem mnohé možná překvapila. Jde totiž původně o skate label, jehož designy najednou začaly nosit takové osobnosti jako třeba Cristiano Ronaldo. Samotný design dresů odkazoval na ikonické černé a bílé barvy týmu, logo Palace provedené vyvedené neonovou zelenou tak na tradičním podkladu doslova zářilo.
Nejde ale jen o dresy pro fotbalové týmy. Luxusní módní značky si uvědomují, že mezi fotbalovými superhvězdami najdou poklady, které zajímají lidi po celém světě a na sociálních sítích je sledují miliony lidí.
Hvězda fotbalového Tottenhamu a kapitán národního týmu Jižní Korey, Son Heung-Min, se v létě letošního roku stal ambasadorem Burberry. Fotbalistu na Instagramu sleduje téměř osm milionů fanoušků, spolupráce je tedy pro Burberry naprosto snová. Son má opravdu velký dosah také na asijském trhu, na který se tak značka může pomocí něj dostat. V případě Sona navíc nejde o žádného problémového frajírka, ve fotbalovém světě platí za jednoho ze slušných a férových hráčů, se kterými nejsou spojeny žádné skandály. Pro Burberry zkrátka spolupráce snů.
Není to ale poprvé, co Burberry vsadilo na fotbalistu. Již v minulosti se tváří jejich značky fotbalista Manchesteru United Marcus Rashford, který je kromě svého fotbalového umění známý hlavně pomocí britským dětem ze znevýhodněných rodin potýkajícím se s chudobou. S Rashfordem vsadilo Burberry na jistotu, stal se totiž nejvlivnějším ambasadorem ve Spojeném království v období mezi červnem 2021 a květnem 2022. Překonal tak dokonce supermodelku Naomi Campbell, rovněž jednu z tváří značky.
Módní guru David Beckham a Dior, to je zkrátka kombinace, která nenechá chladného žádného módního nadšence. Beckham je prostě ikona – ať už na hřišti, tak svým stylem oblékání. První oblek navržený Kimem Jonesem pro Dior Homme oblékl David Beckham dokonce na královskou svatbu! Spatřit ho můžete také na většině přehlídek této značky.
Novou celosvětovou tváří Dior je také vycházející hvězda momentálně oblékající dres francouzského PSG, talentovaný útočník Kylian Mbappé. Kromě oblečení se stal také novou tváří parfému Sauvage, jehož tváří je již mnoho let herec Johnny Depp.
Pro záložníka Jack Grealishe momentálně oblékajícího dres Manchesteru City byla značka Gucci sdreční záležitostí. Grealish patří k těm fotbalistům, pro které je móda důležitá, a v kouscích této značky byl spatřen již mnohokrát před podepsáním lukrativní smlouvy s italským módním impériem. Bylo to vůbec poprvé, co značka podepsala smlouvu s profesionálním fotbalistou – v minulosti se Gucci zaměřovalo spíše na hudebníky a herce. Není se čemu divit – Grealish se stal nejdražším přestupem minulého léta, když za sto milionů liber přestoupil z Aston Villy do Manchesteru City. Jeho vzhled, povaha, reputace a celkový profil z něj tak dělají ideálního kandidáta i pro značku takového formátu.
Zdroje: mrporter.com, mirror.co.uk, footyheadlines.com, esquire.com, icon.ink, globalcosmeticsnews.com, hypebeast.com, inter.it, dior.com