Devětadvacátý ročník udílení prestižních cen České filmové a televizní akademie, který proběhl již tradičně v Rudolfinu 5. března, byl na první pohled jiný než všechny ročníky předchozí. Dokonce chyběl i červený koberec a nominovaní přicházeli do budovy zvláštním vchodem. Většina umělců byla dojatá a ani u přebírání luxusních cen netajili slzy a pohnutí nad stávající situací ve světě. Nejlepším českým hraným celovečerním filmem se stal podle očekávání film Zátopek, který si celkem odnesl sošky lvů hned v osmi kategoriích.
I když všichni očekávali, že se svede krutý boj mezi dvěma nejčastěji nominovanými filmy, Zátopek a Okupace, které měly po 13 nominacích, večer byl v oceněních velmi pestrý. Všechny převálcoval Zátopek.
V průběhu večera bylo mnoho nezapomenutelných momentů a téměř nikdo z vítězů nedokázal potlačit emoce nad rusko-ukrajinským konfliktem. Spousta umělců vyzdvihovala skutečné životní hodnoty a zmiňovala semknutí českého národa a pomoc směrem k Ukrajině. To byl i důvod, proč se letošní Čeští lvi obejdou bez slavnostního večírku – peníze budou raději věnovány na pomoc Ukrajině.
Luxusní vila 5+kk na pronájem, Praha západ, Okolí Prahy
Zobrazit nemovitost
Modro-žluté outfity
O jeden ze světlých momentů večera za zasloužila opět nepřehlédnutelná Jitka Čvančarová, která opět „recyklovala“ své nezapomenutelné a velmi diskutované modré šaty z Karlových Varů, kde za ně sklidila velkou kritiku.
„Myslím, že v dnešní době utrácet za novou róbu je naprosto nevhodné, takže šaty recykluji. A navíc si myslím, že bych si nemohla zvolit lepší barvu,“
řekla s nadsázkou Jitka Čvančarová a sklidila velký potlesk.
Otevřít v galerii (2)
Martha Issová a Václav Neužil ve filmu Zátopek, který získal osm Českých lvů.Zdroj: JAN ZÁTORSKÝ / MAFRA / Profimedia
Róbu či spíše outfit si dle Ukrajiny sladila i vítězka nejlepší ženské vedlejší role Antonie Formanová, která se svěřila s tím, že:
„tuhle dobu prožívám. Nemám ukrajinskou trikolóru, ale sladila jsem si na vše outfit,“
uvedla při děkovné řeči při přebírání ceny. Na sobě měla také modré šaty, které doplnila žlutým respirátorem.
Cenu za mimořádný přínos české kinematografii si letos odnesl významný český mistr zvuku a dlouholetý člen české filmové a televizní akademie Ivo Špalj, který stál u zrodu moderní české zvukařské tvorby a podílel se na stovkách krátkých animovaných filmů a seriálů a mnoha animovaných i hraných filmech. U hraných filmů zpracovává finální mix zvuku. K jeho nejznámějším dílům patří Pat a Mat, Jája a Pája nebo O človíčkovi, z filmů Kolja nebo Šakalí léta.
Havelka zvládl večer na výbornou
Úsměvný byl i výstup Ivana Trojana, který se při předávání ceny špičkoval a předháněl v komplimentech s moderátorem Jiřím Havelkou, jehož premiéra v roli moderátora slavnostního večera byla také velmi úspěšná. Večer Havelka zakončil – jak jinak - provoláním slávy Ukrajině.
Otevřít v galerii (2)
česko-ukrajinské srdceZdroj: Profimedia
Sošky prozářily Rudolfinum
Letošní prestižní sošky se opět blýskaly ve světlech reflektorů Rudolfina. Vytvořila je sklárna v Nižboru u Berouna. Sošky se vyrábějí ručním nalitím do formy, lisováním a následným dobrušováním v brusičské dílně. Celková socha se pak skládá ze dvou dílů – z postavičky a vlastního lvíčka. Podstavec má na sobě vybroušené hvězdičky, a když je lvíček hotový, lehce se oplachuje v kyselině a následně lepí pod UV lampou speciálním lepidlem.
Přestože atmosféra slavnostního večera byla letos jiná než obvykle, ceny jistě udělaly radost. Budeme se zase těšit za rok, v kulatím, třicátém ročníků udílení českých lvů.
Český lev
NEJLEPŠÍ FILM - Zátopek
NEJLEPŠÍ ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON V HLAVNÍ ROLI - Pavla Gajdošíková, Chyby
NEJLEPŠÍ ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON VE VEDLEJŠÍ ROLI - Antonie Formanová, Okupace
NEJLEPŠÍ MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON V HLAVNÍ ROLI - Václav Neužil, Zátopek
NEJLEPŠÍ MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON VE VEDLEJŠÍ ROLI - Oldřich Kaiser, Muž se zaječíma učima
Luxusní penthouse 8+kk se soukromým bazénem, Praha 4
Zobrazit nemovitost
NEJLEPŠÍ REŽIE - David Ondříček, Zátopek
NEJLEPŠÍ SCÉNÁŘ - Vojtěch Macek, Marek Šindelka, Okupace
NEJLEPŠÍ DOKUMENT - Jednotka intenzivního života
NEJLEPŠÍ ZVUK - Pavel Rejholec, Jakub Čech, Zátopek
CENA MAGNESIA ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKÝ FILM – nestatutární cena, Milý tati
NEJLEPŠÍ STŘIH - Jaroslaw Kaminski – Zátopek
NEJLEPŠÍ DOKUMENT – Jednotka intenzivního života
NEJLEPŠÍ MASKY - Jana Dopitová, Zátopek
NEJLEPŠÍ HUDBA - La Petite Sonia, Hank J. Manchini, Okupace
NEJLEPŠÍ KAMERA - Štěpán Kučera, Zátopek
NEJLEPŠÍ DRAMATICKÝ TELEVIZNÍ SERIÁL - Ochránce
NEJLEPŠÍ DOKUMENTÁRNÍ TELEVIZNÍ FILM NEBO SERIÁL - Božena
NEJLEPŠÍ FILMOVÁ SCÉNOGRAFIE - Jan Vlasák, Zátopek
CENA ZA MIMOŘÁDNÝ PŘÍNOS ČESKÉ KINEMATOGRAFII - Ivo Špalj
NEJLEPŠÍ KOSTÝMY - Katarína Štrbová Bieliková, Božena
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.