Šetrná k životnímu prostředí, architektonicky i vizuálně nadčasová, a především plná nejmodernějších technologií. Taková bude budova nového ostravského koncertního sálu, která byla nedávno prestižním magazínem Architizer zařazena mezi 10 nejočekávanějších staveb světa. Její autoři ze studií, Steven Holl Architects z New Yorku a Architecture Acts z Prahy, právě dokončili studii stavby.
Počítají v ní mimo jiné s využitím javorového dřeva či nízkoenergetického prosklení. Proměny se dočká i samotný Dům kultury města Ostravy, který ve svých prostorách nově nabídne kompletní zázemí pro Janáčkovu filharmonii Ostrava, zkušebny, edukační centrum i nahrávací studio. Město Ostrava je díky dokončení další části projektové dokumentace zase o krok blíže k novému koncertnímu sálu.
přibližuje novou studii ostravský primátor Tomáš Macura.
Projekt počítá s řadou ekologických řešení. Patří mezi ně použití izolačních nízkoemisivních skel, recyklovaných a recyklovatelných materiálů, a především energetický koncept chlazení a vytápění. Projekční tým pracuje s několika variantami využívajícími tepelná čerpadla uzavřených nebo otevřených systémů.
vysvětluje spoluautor studie architekt Martin Kropáč z Architecture Acts.
Zajímavostí je také způsob, jakým se do objektu bude dostávat denní světlo. Půjde o soustavu světlíků, které však bude možné zároveň zatemňovat.
Studie nové přístavby sálu s kapacitou 1300 míst, jehož součástí bude také prosklený vestibul či kavárna, počítá dále s přebudováním stávajícího společenského sálu v kulturním domě na komorní prostor s kapacitou 475 míst.
popisuje širokou škálu využití koncertních prostor ředitel Janáčkovy filharmonie Ostrava, Jan Žemla.
Podle náměstkyně primátora Zuzany Bajgarové se už teď začíná připravovat dokumentace pro povolení stavby, k dispozici by mohla být koncem příštího roku. V roce 2022 proběhne příprava podkladů pro soutěž na zhotovitele, samotná soutěž, podpis smlouvy a zahájení stavby jako takové. Stavba je v tuto chvíli odhadována na 32 měsíců. Nová koncertní hala by tedy měla být hotová v roce 2025.
Náklady na celý projekt a jeho výstavbu se odhadují na 2,2 miliardy korun, vedení Ostravy stále počítá s pomocí Moravskoslezského kraje ve výši 300 milionů korun, stát by pak měl přispět 600 miliony.